رشت- با مدیریت مصرف فرآورده نفت سفید و افزایش نظارت برمصرف وجایگزینی گاز طبیعی به جای نفت سفید ، طی یازده ماه گذشته مصرف نفت سفید در استان گیلان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲,۷۹ درصد کاهش داشت .

مصرف نفت سفید در گیلان بیش از  ۴۲ درصدکاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان ؛ ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه مجموعاً  ۳۹ میلیون و ۳۵۶ هزار لیتر نفت سفید در قالب نه کالابرگ توسط نه ناحیه (رودبار ، رودسر ، لاهیجان ، انزلی ، تالش ، صومعه سرا ، آستارا ، فومن و رشت ) و ۲۳۳ فروشندگی فعال در استان توزیع شد .

طی همین مدت مجموعاً یک میلیارد و ۴۳۳ میلیون و ۲۶۹ هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی در استان توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳,۸۴  درصد افزایش داشت.

 بیشترین کاهش مصرف مربوط به فرآورده نفت سفید با ۴۲,۷۹ درصد و کمترین آن مربوط به نفتگاز غیر نیروگاهی با کاهش ۰.۲۳  درصدی همراه بود . 

همچنین ۵۱ میلیون و ۷۴۹ هزار لیتر بنزین سوپر ، ۹۶۳ میلیون و ۳۷۵ هزار لیتر بنزین معمولی ، ۳۹ میلیون و ۳۵۶ هزار لیتر نفت سفید ، ۳۷۸ میلیون و ۷۸۹ هزار لیتر نفتگازغیرنیروگاهی و ۵۲۴ میلیون و ۴۶۴ هزار لیتر نفتگاز نیروگاهی مجموع فرآورده هایی است که در یازده ماهه امسال در استان گیلان توزیع شد . 

از ابتدای  سال تاکنون همچنین  ۲۸۸ میلیون و ۴۸ هزار و ۴۹۴ مترمکعب گاز طبیعی( CNG )در استان به مصرف رسیده است که این میزان CNG معادل مصرف ۲۸۲ میلیون لیتر بنزین بوده که با جایگزینی گاز طبیعی ، صرفه جوئی شده است .

این میزان CNG در قالب ۹۹ باب جایگاه  CNG فعال استان اعم از ۳۵ باب دومنظوره و ۶۴ باب تک منظوره در سطح استان توزیع می شود .

از دیگر فرآورده های نفتی قابل توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان گاز مایع (LPG  ) در استان است که با مصرف ۴۸ هزار و ۷۱۹ تن در ۱۱ ماه گذشته کاهش۱۰,۰۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.