کرج- همایش توسعه پایدار روستایی استان البرز در حالی با حضور جمعی از مسئولان کشوری واستانی برگزار شد که در این نشست بر حرکت نرخ بیکاران روستایی البرز به سمت صفر شدن تاکید شد.

حرکت نرخ بیکاری روستاهای البرز به سمت صفر شدن

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این جلسه پیش از ظهر امروز با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور، استاندار البرز وجمعی از مدیران مرتبط با حوزه اشتغال برگزار شد.

معاون رییس جمهور در این نشست با بیان اینکه بیکاری و اختلاف درآمد طبقاتی در جامعه به یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور مبدل شده است گفت: عدم تصمیم‌گیری به‌موقع زمینه ساز بروز بسیاری از این مشکلات بوده است و عدم توجه به آنها تبعات بیشتری به دنبال خواهد داشت.

سید ابوالفضل رضوی با بیان اینکه چرا روستاهای استان البرز فاقد سند هستند افزود: این اتفاق گویای بی عدالتی است که در این بخش رخ داده است.

وی با بیان اینکه هم‌جواری البرز با  استان تهران می‌تواند زمینه ساز الگو شدن البرز شود افزود: باید ایجاد پروژه‌هایی که ارزش‌افزوده و درآمدزایی بیشترداردو از ‌تولید تعریف‌شده برخوردار است موردتوجه قرار گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور توجه به داروهای گیاهی را به عنوان یک فرصت ویژه مورد اشاره قرار دادو گفت: صنعت گردشگری در این استان قابلیت توسعه دارد و برای نیل به این هدف وام‌ رفع موانع زیرساخت‌های گردشگری پرداخت می‌شود.

رضوی از اختصاص شش هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق  توسعه ملی با هدف توسعه روستاها خبردادو گفت:این تسهیلات با کارمزد صفر درصد در نظر گرفته شده است وپرداخت آنها نیز با شرایط سهلی فراهم شده است.

استاندار البرز نیز در این نشست با تاکید براینکه این استان باید به نمونه وپایلوت رفع تبعیض میان روستاو شهر در کشور تبدیل شود گفت: می توان با بهره گیری از طرح های دانش بنیان و ظرفیتی که در مراکز تحقیقاتی و کشاورزی ملی واقع در البرز است به این مهم دست یافت.

محمدعلی نجفی  کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را فرصت خوبی برای روستاییان دانست و گفت: بانک عامل نیز باید برای توسعه خدمات خود ارتقا پیدا کند.

وی البرز را از حیث حاشیه نشینی یکی از استانهای آسیب پذیر کشور عنوان کرد وگفت: جلسات و پیگیری های فراوانی  در موضوع حاشیه نشینی و مدیریت آسیب های اجتماعی داشته ایم که منجر به اجرای طرح های غربالگری و تاسیس و راه اندازی مرکز ماده ۱۶ استان شده است.

استاندار البرز سال ۹۷ را سال نشاط مردم و امیدآفرینی عنوان کرد و تصریح کرد: سال آتی نباید در هیچ روستایی بیکار داشته باشیم.

در این همایش برخی دیگر از مدیران استانی نیز در خصوص موضوعات مرتبط با توسعه روستایی واقدامات صورت گرفته گزارشی را ارائه دادند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه ۱۵۷ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی البرز اختصاص پیدا کرده است گفت:تاکنون ۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است.

اسماعیل خلیلی نرخ بیکاری در استان البرز را با کاهشی بیش از ۳ درصدی ده ونیم درصد عنوان کرد وگفت: بیش از نیمی از اشتغال البرز در بخش خدمات است و در صورتی که واحدهای تولیدی بیشتری ایجاد شود شاهد ارتقا اشتغالزایی خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.