یزد- نخستین کنگره ملی حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی صبح پنج شنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی و شخصیت های حوزوی با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستان آغاز به کارکرد.

نخستین کنگره ملی حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در آستان آغازبه کارکرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، استاندار یزد صبح پنج شنبه در این کنگره اظهارداشت: یزد بخشی از تمدن بزرگ ایران زمین است و مردم این سرزمین همواره درتاریخ تمدن آفرین بوده اند و حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی یکی از این افراد مهم بوده اند .

محمود زمانی قمی افزود: این عالم ربانی اجتماعی ازفضائل نیکو بود اما دوصفتی که این عالم را از دیگران متمایز ساخته بود صداقت و ساده زیستی این عالم بود ومسئولان کشوری حتما باید یکی از این دو صفت را داشته باشند.

وی تصریح کرد : حاج شیخ غلامرضا هرگز حسرت گذشته را نخورد و به آنچه رسیده بود غفلت نورزید و همواره صداقت وساده زیستی را سر لوحه کار خود قرار داد و همواره در بین مردم از جایگاه والایی برخوردار بوده است.

انتخاب ۸ مقاله برتر 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این همایش اظهارداشت : شکل گیری  این کنگره در سال ۱۳۹۵ با هدف تبیین مقام علمی فرهنگی و دینی و مذهبی این عالم ربانی توسط انجمن مفاخر استان طرح ریزی شد و در استان به تصویب رسید .

مهدی جوادیان زاده افزود: این عالم ربانی بخشی از تاریخ و فرهنگ  هویت مردم دیار دارالعباده است و معرفی این افراد به نسل جوان ضروری بوده و این فرد بزرگوار دارا ی آثار و برکات بسیار خیری برای استان بوده است .

وی تصریح کرد : بیش از ۴۰مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از بین این آثار ۸مقاله برتر انتخاب شده و سه کتاب با عنوان فقیه آسمانی ، گوهر شب چراغ و فاتح قلوب  درمورد این شخصیت فرهنگی و دینی در استان به چاپ رسیده و رونمایی شده است.

این عالم ربانی در سال ۱۲۵۷ درمشهد متولد شدند و در سن ۸۱سالگی در تاریخ ۱۱تیرماه ۱۳۳۸در یزد رحلت نمودند و امامزاده جعغر یزد به خاک سپرده شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.