بجنورد- مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: هشت هزار و ۶۲۳ واحد مسکونی آسیب دیده بازسازی شده بر اثر وقوع زلزله سال گذشته که شامل واحدهای احداثی و تعمیری شهری و روستایی بوده اند، پایان کار دریافت کردند.

بیش از ۸ هزار واحد مسکونی آسیب دیده بازسازی شده در زلزله سال گذشته پایان کار گرفتند

به گزارش قدس آنلاین،محمدی با اشاره به وقع زلزله ۵.۷ ریشتری در ۲۳ اردیبهشت سال گذشته و وارد شدن آسیب هایی به منازل روستایی و شهری دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان افزود: سهمیه احداثی واحدهای مسکونی که بر اثر زلزله دچار آسیب شدند و نیاز به بازسازی داشتند در واحدهای شهری دو هزار و ۵۰۰ واحد و در واحدهای روستایی دو هزار و ۴۴۹ واحد بوده است.

وی گفت: علاوه بر آن تعداد واحدهای آسیب دیده روستایی که باید تعمیر می شدند نیز دو هزار و ۹۲ واحد و واحدهای شهری هفت هزار و ۵۲۰ واحد بوده است.

محمدی اظهار کرد: از دو هزار و ۵۰۰ واحد شهری که باید بازسازی می شد ۶۴۶ واحد به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی و ۴۰۷ واحد منجر به عقد قرار داد برای دریافت تسهیلات شده و ۱۹۹ واحد نیز به مرحله سفت کاری و پایان کار رسیده است.

وی بیان کرد: از دو هزار و ۴۴۹ واحد روستایی که باید بازسازی می شد نیز تمامی آن ها به بانک معرفی شده و قرار داد منعقد شده و تاکنون دو هزار و ۳۷۵ واحد به مرحله ساخت سقف رسیده و دو هزار و ۱۱ واحد نیز توانسته اند پایان کار ساخت را دریافت کنند.

این مقام مسئول درباره واحدهای تعمیری نیز توضیح داد: از هفت هزار و ۵۲۰ واحد تعمیری شهری، تمامی آن ها به بانک معرفی شدند و پنج هزار و ۸۳۶ واحد تاکنون به مرحله انعقاد قرار داد رسیده اند و پنج هزار و ۵۵۱ واحد توانسته پایان کار دریافت کند.

وی تصریح کرد: از دو هزار و ۵۰۰ واحد روستایی آسیب دیده که نیاز به تعمیر داشتند نیز یک هزار و ۱۴۵ واحد به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند و ۹۹۵ واحد به مرحله انعقاد قرار داد رسیده و ۹۶۶ واحد نیز پایان کار دریافت کرده اند.

مدیر بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: مجموع کمک های بلاعوض پرداخت شده برای واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی ۳۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گفته وی به طور کلی تاکنون هشت هزار و ۶۲۳ واحد تعمیری، احداثی شهری و روستایی توانسته اند پایان کار دریافت کنند، دو هزار و ۵۷۴ واحد نیز به مرحله ساخت سقف رسیده است

منبع :ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.