قدس آنلاین-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برخی عرصه های فرهنگی در مشهد نیازمند توافق بین تصمیم گیران فرهنگی است.

برخی عرصه های فرهنگی در مشهد نیازمند توافق بین تصمیم گیران فرهنگی است

به گزارش قدس آنلاین ، جعفر مروارید در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با بیان این مطلب تصریح کرد:مهمترین وظیفه اداره ارشاد کاهش سنگینی سایه سیاست بر فرهنگ است زیرا ورود سیاست به عرصه فرهنگ آسیب زا خواهد بود.

وی افزود: مشارکت نخبگان و هنرمندان در این خصوص کارگشا است و برای کاهش آسیبهای حوزه فرهنگ باید با مشارکت همه نخبگان سیاستگذاری شده و با اعمال شیوه نامه در این حوزه نتیجه معکوس حاصل شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان مشهد با وجود یک جریان محافظه کار در تنگنا قرار گرفته اند، گفت: پیشکسوتان فرهنگی مورد تکریم قرار نگرفته و همه اینها موجب کوچ هنرمندان از این شهر به مرکز شده است با این حال امید بین هنرمندان وجود دارد و اداره کل ارشاد با تکیه بر تکریم انسانی به دنبال امیدبخشی به این حوزه است.

مروارید گفت: انتظاری که از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می رود آن است که در شان شهروند ایران اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی عمل کند و در این راستا نیازمند همکاری دیگر دستگاهها بویژه وزارت علوم هستیم.

مروارید با اشاره به اینکه که نظراتش همسو با سیاست های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است تصریح کرد: خراسان رضوی جایگاه خوبی در حوزه فعالیت رسانه ها در کشور دارد و تلاش می کنیم از این ظرفیت برای توسعه فرهنگی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: نخبگان در مشهد باید به یک توافق بنیادین در حوزه فرهنگ دست یابند و تا تصمیم گیران عرصه فرهنگ در برخی حوزه های اختلافی به توافق دست نیابند ما نمی توانیم در این حوزه کاری از پیش ببریم و نشاط یکی از این

حوزه هاست .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از رسانه در دوران نوین به عنوان یک عامل توسعه فرهنگی یاد کرد و گفت: توسعه فرهنگی با نقد رسانه ای روی می دهد و اصولا انقلاب اسلامی یک انقلاب رسانه ای بود و همین بعد رسانه ای بستر تعامل اجتماعی در جامعه را فراهم می کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.