از ابتدای امسال آمار مسمومان ناشی از منواکسید کربن که به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مراجعه کرده اند، نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش مسمومیت ناشی از مونوکسید کربن در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست گروه سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری باکاهش مسمومیت ناشی از مونوکسید کربن در مشهد اصحاب رسانه به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ نفر و پارسال نیز بیش از ۳۹ نفر به علت این نوع مسمومیت به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه کردند.

دکتر بیتا دادپور گفت: در این دو بازه زمانی هیچ فوتی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به دلیل استنشاق منواکسید کربن گزارش نشد و آمار فوتی ها به این علت در خارج از بیمارستان از سوی پزشکی قانونی ارائه می شود.

او در ادامه به مسمومیت ناشی از مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: پارسال این نوع مسمومیت عامل ۵۱ درصد فوتی ها در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بود.

دادپور با بیان این که هر سال شاهد انواع مسمومیت های جدید در کشور هستیم، گفت: کودکان به دلیل سهل انگاری و سالمندان به علت کهولت سن و ناتوانی در تشخیص داروها، دچار مسمومیت می شوند.

او درباره مسمومیت های ناشی از داروهای عرضه شده در عطاری ها هم گفت: عرضه دارو بدون تجویز پزشک در عطاری ها منجر به مسمومیت می شود که این را می توان درباره برخی از کپسول ها که برای ترک اعتیاد یا رفع چاقی استفاده می شود، مشاهده کرد.

سرپرست گروه سم شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین اعلام کرد: بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مسمومیت های دارویی عمدی است و افراد به قصد خودکشی اقدام به این کار می کنند.

دادپور همچنین به سامانه اطلاع رسانی مسمومیت ها اشاره کرد و افزود: شماره تلفن ۱۹۰ برای اطلاع رسانی شهروندان راه اندازی شده و از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۲ آماده پاسخگویی به  مشکلات شهروندان در زمینه مسمومیت هاست.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.