محمد مخبر با اشاره به اقدامات این ستاد در مراسم پیاده روی اربعین، گفت: استقرار چندین موکب در مناطق مختلف، تدارک بزرگترین پارکینگ برای زائران و اعزام ۸۰۰ زائر اولی از مناطق محروم از جمله خدمات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در اربعین بود.

۸۰۰ زائر اولی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای زیارت اربعین اعزام شدند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، با اشاره به برنامه‌های این ستاد در مراسم پیاده روی اربعین امسال، اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امسال نیز به مانند سال‌های گذشته، جزو نهادهایی بود که تدارک وسیعی را برای خدمات گسترده و متنوع به زائران اربعین حسینی پیش‌بینی کرده بود.

وی ادامه داد: استقرار چندین موکب در مناطق چذابه، شلمچه، مهران، کربلای معلی، نجف اشرف و مسیر بین این دو شهر، حمایت از برپایی ۳۵ موکب مردمی، فراهم کردن امکانات درمانی و دارویی برای ۵۰ هزار بیمار، مساعدت در اعزام ۸۰۰ زائر اولی و تدارک بزرگ‌ترین پارکینگ‌ توسط این ستاد برای رفاه حال زائران، از جمله‌ این اقدامات به شمار می‌رود.

امیرحسین مدنی مدیر عامل بنیاد اجتماعی برکت احسان نیز در زمینه‌ خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، به بیان جزئیات این اقدامات پرداخت.  

‌وی  خدمات درمان و سلامت، اعزام زائر اولی‌ها، استقرار موکب‌های احسان و تولید و توزیع محصولات رسانه‌ای و فرهنگی را از جمله حوزه‌های فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اربعین حسینی ذکر کرد و افزود: امسال با راه‌اندازی پویش «روادید بهشت» و در قالب ۱۶ کاروان، ۸۰۰ زائر اولی از مناطق محروم کشور از جمله «هیرمند»، «نیمروز» و «هامون» در استان سیستان و بلوچستان، شاخن در خراسان جنوبی، احمد فداله در خوزستان، بشاگرد در هرمزگان و ... توسط ستاد اجرایی به کربلا اعزام شدند.  

مدنی بیان  داشت: این زائران تنها هزینه‌ ویزا را  پرداخت کردند و مابقی مخارج سفر هر زائر معادل ۱۲ میلیون ریال توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تقبل شد.  

مدیرعامل بنیاد برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خصوص چگونگی انتخاب این ۸۰۰ زائر، توضیح داد: این زائران از مناطق محرومی که طرح توسعه‌ روستایی در آنها اجرایی شده است، انتخاب شدند. جوان بودن، داشتن ۲۰ تا ۴۵ سال سن و زائر اولی بودن از جمله ملاک‌های گزینش این افراد بوده است.  

 مدنی از استقرار سه موکب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق مرزی مهران، شلمچه و چذابه و همچنین برپایی موکب در کربلا، نجف و مسیر میان این دو شهر خبر داد و گفت: در این موکب‌ها در قالب طرح «احسان‌الحسین»، روزانه ۲۰ هزار غذا و حجم قابل ملاحظه‌ای آب آشامیدنی میان زائران توزیع شد.

وی اضافه کرد: همچنین موکب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مستقر در کربلا نیز قابلیت اسکان پنج هزار زائر را در شبانه‌روز داشت و به همین تعداد زائر را نیز اطعام کرد.  

مدیرعامل بنیاد برکت احسان تولید محصولات رسانه‌ای و فرهنگی و توزیع آنها در پیاده‌روی اربعین را از دیگر فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ذکر کرد و ادامه داد: این محصولات با محوریت تبیین مفاهیم و ابعاد اربعین حسینی و فعالیت‌های ستاد اجرایی در کشور تولید شده بود. همچنین مستندهایی درباره‌ زائران دیگر کشورها و زائران اولی تولید و توزیع شد.  

مدنی از استقرار کاروان سلامت احسان در مناطق محروم کشور پس از خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و عنوان کرد: کاروان سلامت احسان با دارا بودن ۶۰۰ مترمربع فضا و ۱۴۰ تخت‌خواب با استقرار در مناطق محروم به‌خصوص در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی، به ارایه‌ خدمات درمانی به مردم این مناطق خواهد پرداخت. 

وی با اشاره به تجهیز هر چه بیش‌تر کاروان سلامت احسان خاطرنشان کرد: به زودی خدمات بیش‌تر و تخصصی‌تری همچون دندان‌پزشکی و انجام عمل‌های جراحی نیز به قابلیت‌های کاروان سلامت احسان افزوده می‌شود.  

مدیر عامل بنیاد برکت احسان با اشاره به تأکیدات  رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر استقرار پنج کاروان سلامت احسان در مناطق محروم کشور، تصریح کرد: تعداد کاروان‌های سلامت احسان به زودی افزایش می‌یابد و این کاروان‌ها در یک‌ هزار روستای کشور به ارایه‌ خدمات درمانی خواهند پرداخت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.