خراسان شمالی- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به مسؤولان صمت استان گفت: یقین بدانید آثار مشکلات اقتصادی در روابط و رفتار و تعاملات اجتماعی مردم تجلی می‌یابد؛ چراکه صف‌های طولانی سبب بداخلاقی مردم می‌شود.

صف‌های طولانی سبب بداخلاقی مردم می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی نمایندگی ولی فقیه در خراسان شمالی حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مدیرکل و مسؤولین اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، با اشاره به‌دشواری فعالیت‌های این نهاد، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام تأکید می‌کنند بهترین اعمال مشکل‌ترین آن‌هاست.

وی بابیان اینکه رتق‌وفتق امور اقتصادی از دشوارترین کارها است، اضافه کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی کسانی که کارهای سخت را انجام می‌دهند در نزد خدا ارزش و اجر بیشتری دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد، موضوعی منفرد و تنها نیست بلکه بافرهنگ، سیاست، اجتماع و... ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل یک اقدام اقتصادی اشتباه در سیاست و فرهنگ اثر بسیار زیادی دارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید اقتصاد را تنها ببینیم بلکه همیشه باید مسائل اقتصادی در رابطه با دیگر مؤلفه‌ها ببینیم، ادامه داد: امام علی تأکید می‌کند سختی و تنگدستی اخلاق را فاسد می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: هر جا مردم ازنظر اقتصادی در تنگنا قرار بگیرند اخلاق آن‌ها خراب می‌شود؛ به همین دلیل می‌بینیم گرانی‌ها در روح و اخلاق اقتصادی مردم تأثیر می‌گذارد.

وی خطاب به مسئولان صمت، خاطرنشان کرد: یقین بدانید آثار مشکلات اقتصادی در روابط و رفتار و تعاملات اجتماعی مردم تجلی می‌یابد؛ چراکه صف‌های طولانی سبب بداخلاقی مردم می‌شود.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: گاهی یک مشکل اقتصادی در استان مشکل فرهنگی و اخلاقی تولید می‌کند؛ به‌گونه‌ای که مردم را نسبت به همدیگر جسور کرده و رفتارهای ناشایست بروز می‌کند.

وی تصریح کرد: ما باید در مسائل اقتصادی دقیق حرکت کنیم تا مشکلات و کاستی‌های این بخش مقدمه‌ای برای آشوب اجتماعی و سیاسی نشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید مدیریت اقتصادی کلان و با اندیشه باشد، افزود: لازم است رخنه‌های نفوذ اقتصادی دشمن بسته شود تا دشمن نتواند از این جبهه به انقلاب و نظام ضربه بزند.

وی با بیان اینکه بخشی از جنگ روانی دشمن همین موضوع است، ادامه داد: الآن می‌بینیم وقتی کاستی و کمبود یک کالا اصلاح می‌شود مشکل برای کالای دیگری درست می‌شود که این‌ها نشان می‌دهد دشمن قصد دار زنجیروار برای ما مشکل ایجاد کند.

یعقوبی اظهار داشت: باید احتکار ریشه‌یابی شده و پشت‌صحنه آن‌ها روشن شود نه اینکه تنها به جریمه اکتفا شود؛ چراکه احتمال دارد در پس هر احتکار نقشه ویژه دشمن نهفته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید پشت مشکلات اقتصادی نفوذ دشمن را هم ببینیم، گفت: دشمن در جنگ اقتصادی با ما بوده و در این زمینه شوخی هم ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: الآن عملیات اقتصادی علیه ما در جریان است؛ به‌گونه‌ای که تا جایی درست می‌شود دشمن از جبهه دیگر حمله می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید در نرخ اعلامی کالاها نظارت مستمر و پیگیری مداوم وجود داشته باشد، خطاب به مسئولان نظارتی اداره کل صمت، اضافه کرد: در این زمینه با دستگاه‌های دیگر تعامل کنید تا بتوانید نظارت بیشتر و بهتری بر بازار داشته باشید.

یعقوبی ادامه داد: انتظار می‌رود اتاق بازرگانی و صمت و سایر ادارات مرتبط با بخش اقتصاد هماهنگی بیشتری باهم داشته باشند تا مردم احساس کنند مجموعه به هم پیوسته‌ای کارکرده و برنامه‌ریزی می‌کنند تا در بازار خروجی بهتر و بیشتری داشته باشیم.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.