۱۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی امروز(چهارشنبه) با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، استاندار خراسان شمالی و برخی مدیران استانی بهره برداری شد.

۱۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان خراسان‌شمالی افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در حاشیه بهره برداری از این طرح  گفت: این نیروگاه های خانگی به منظور درآمدزایی برای خانواده‌های زیرپوشش این نهاد حمایتی بر بام منازل مددجویان استان نصب و راه اندازی شد.

مجیدالهی راد با اشاره به اینکه این پروژه به همت کمیته امداد و با همکاری شرکت برق و بانک ملی صورت گرفته است، گفت: این نیروگاه ها در شهرهای لوجلی، شیروان، مناطق دوگانه بجنورد، جاجرم و فاروج اجرا شده است.

وی افزود: هزینه نصب و راه اندازی هر نیروگاه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات تبصره ۱۶ تسهیلات دریافت شده است.

الهی راد با اشاره به اینکه عملیات اجرای ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی برای مددجویان از ابتدای سال جاری آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۲ دستگاه پنل خورشیدی ویژه خانواده زیرپوشش این نهاد حمایتی در استان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات این طرح از محل تبصره ۱۸ و از طریق بانک های عامل تامین خواهد شد و مذاکرات لازم برای عقد تفاهم نامه های احداث این نیروگاه های با شرکت پیمانکار انجام گرفته است.

افتتاح ساختمان کمیته امداد بخش مرزی جرگلان، شرکت در همایش نخبگان تحت حمایت و حضور در همایش تجلیل از نیکوکاران خراسان شمالی از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به این استان است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

این استان از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.