۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 936541

هزاران نفر از مردم آمریکا با تجمع در خیابان‌های واشنگتن‌دی‌سی ضمن محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند و خواستار آتش‌بس در غزه شدند.

تظاهرات مردم آمریکا در دفاع از فلسطین

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، در ادامه حمایت‌های مردمی در نقاط مختلف جهان از فلسطین و محکومیت نسل‌کشی مردم در نوار غزه، شامگاه جمعه هزاران نفر از مردم آمریکا با تجمع در خیابان‌های واشنگتن‌دی‌سی، خواستار توقف جنگ در غزه و برقراری آتش‌بس شدند.

دیروز جمعهدفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه در تازه‌ترین آمار اعلام کرد شمار شهدای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، از ۱۲ هزار شهید عبور کرده است که بیش از ۵ هزار نفر از آنها کودک و بالغ بر ۳ هزار و ۳۰۰ تن نیز زن هستند.

همزمان با اعلام دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که «آمار کشته‌شدگان (شهدای) حملات اسرائیل به نوار غزه، به مراتب بیشتر از ارقام اعلامی است زیرا به دلیل قطع شبکه‌های مخابراتی در این منطقه، به‌روزرسانی اعداد و ارقام به درستی صورت نمی‌گیرد.»

سازمان بهداشت جهاتی امروز گزارش داد که این نهاد طی چهار روز اخیر هیچ گزارشی درباره آمار زخمی‌ها و جان باختگان دریافت نکرده است. این نهاد تأیید کرده که بخش درمان غزه به دلیل شدت حملات اسرائیل و افزیش شمار مجروحان، «به زانو درآمده و حدود ۶۵ درصد از تأسیسات مراقبت‌های اولیه از کار افتاده است و ۶۹ درصد از بیمارستان‌ها قابل استفاده نیستند.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.