۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 973715

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: باران بهاری طی ۲۴ ساعت گذشته در ۱۸ شهرستان استان باریده که بیشترین آن در نیشابور با ۱۳.۱ میلی متر بوده است.

هوای بارانی در ۱۸ شهرستان خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا عنایتی عنوان کرد: در این مدت تا ۶ و نیم صبح امروز یک دهم میلی متر باران در مشهد باریده است.

وی به افزایش دمایی روز گذشته خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: بیشترین افزایش دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به سرخس با ۳۵ درجه بیش از صفر و کمترین میزان افزایش دمای هوا مربوط به کوهسرخ با ۱۰ درجه بیش از صفر بوده و دمای هوای مشهد نیز بین ۱۶ تا ۳۱ درجه بیش از صفر گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با گسترش سامانه ناپایدار هوا از امروز در کشور شاهد افزایش شدت وزش باد توام با گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت در اغلب نقاط خراسان رضوی هستیم که در این زمینه هشدار نارنجی صادر شده است.

وی ادامه داد: تا فردا وضعیت جوی خراسان رضوی همراه با رگبار باران توام با رعد و برق است که در نواحی مستعد امکان بارش تگرگ، سیلابی شدن مسیرها و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

عنایتی افزود: از فردا (پنجشنبه) تا بامداد روز جمعه از میزان بارشها در خراسان رضوی کاسته می شود اما در نواحی شمالی و برخی نقاط در نواحی مرکزی، وزش باد با شدت همراه خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ظهر جمعه جوی به نسبت پایدار در خراسان رضوی برقرار می شود اما از شنبه هفته آینده دوباره شاهد بارشهای پراکنده همراه با افزایش شدت باد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: دمای هوای امروز در اغلب نقاط خراسان رضوی کاهش می یابد اما از فردا تا روز شنبه هفته آینده، استان تغییرات دمایی نخواهد داشت.

عنایتی پیش بینی کرد که حداقل دمای هوا در مشهد امشب به ۹ درجه بالای صفر و حداکثر دمای هوا در این شهر به ۲۱ درجه بالای صفر برسد، بیشترین میزان شدت وزش باد نیز در استان ۶۱ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.