قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز با انتقاد از قیمت بالای کتاب گفت: مردم و جوانان به جهت قیمت بالای کتاب توان خرید ندارند، دولت در اعطای یارانه حوزه چاپ و نشر مصمم باشد.

 دولت برای ترویج کتاب خوانی یارانه تخصیص دهد/ مردم  و جوانان به جهت قیمت بالای کتاب توان خرید کتاب را ندارند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، اظهار داشت: کلمه «کتاب» در قرآن کریم 230 بار به کار رفته است که 24  بار در مورد قرآن مجید استفاده شده است.

وی قرآن مجید را جامع‌ترین و کاملترین کتاب دنیا دانست، تصریح کرد: قرآن کتابی ارزشمند، جامع و مفید است، از این رو کتاب در 24 مورد به طور مطلق در خصوص قرآن کریم به کار رفته است، قرآن کریم کتاب هدایت بشر است.

عضو خبرگان رهبری مطالب مذکور در قرآن کریم را در جهت هدایت بشریت دانست و اذعان داشت: تبیان بودن قرآن کریم با جهت هدایتی آن می باشد، قرآن کریم بهترین و کاملترین مسیر رشد را برای انسان ها بیان و ابلاغ نموده است.

وی با اشاره به تأثیر نمایشگاه قرآن و عترت در ترویج فرهنگ قرآنی، افزود: قرآن کریم هر آنچه که نیاز هدایت بشر و سعادت اوست بیان نموده است، نمایشگاه قرآن و عترت بسیار در ترویج فرهنگ قرآن مؤثر است.

امام جمعه تبریز با اشاره به حکومت های اسلامی در منطقه ابراز داشت: کدام یک از کشور های اسلامی به مفاهیم قرآنی عامل هستند، اگر عامل بودن این گونه در مسیر اهداف استکباری قرار نمی گرفتند، در ایران اسلامی با عمل به چند آیه قرآن انقلاب به پیروزی رسید.

وی با بیان این‌که اگر به تمام آیات قرآن کریم عمل شود مدینه فاضله جهانی تحقق خواهد یافت، تصریح کرد: این عزت، عظمت و اقتدار بین المللی ایران اسلامی به جهت عمل به چند آیه قرآن کریم است، بی شک عمل به تمام قرآن مدینه فاضله جهانی را تحقق خواهد بخشید.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، کتاب را عامل رشد و توسعه فرهنگی جامعه دانست و ابراز داشت: با وجود تهاجم فرهنگی مبتذل غرب، گسترش و ترویج کتاب و کتاب خوانی در کنار انتشار کتاب های مفید می توان تأثیر مثبتی داشته باشد.

وی با بیان این‌که در کشور های مترقی مردم با فرهنگ و کتاب سر و کار دارند، اذعان داشت: رواج کتاب خوانی در کشور ما کم است، مردم در کشور به کتاب و کتاب خوانی اهمیت کمی می دهند باید فرهنگ کتاب خوانی در جامعه و در میان مردم بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان بهترین سرگرمی را برای جوانان کتاب خوب و مفید دانست و تصریح کرد: با وجود گسترش و ترویج فضای مجاری در جامعه، کتاب جایگاه خود را در میان علاقه مندان و آگاهان حفظ کرده است.

وی با تأکید بر ترویج کتاب خوانی در جامعه، اذعان داشت: جوانان سرگرمی خود را کتاب و کتاب خوانی قرار دهند و عمر خود را به بطالت و لهو و لعب نگذارند، کتاب خوانی در میان جوانان باید گسترش یابد تا جوانان در فضای مجازی عمر خود را تلف نکنند.

آیت الله شبستری با بیان دو شرط برای کتاب و کتاب خوانی و ترویج آن، خاطرنشان کرد: کتاب باید مفید باشد، از این رو است که خرید و فروش کتب ضاله به فتوای تمام فقها حرام است، وزارت ارشاد باید در صدور مجوز کتاب دقت بیشتری را مبذول داشته باشند، تا اضلال افکار مردم اتفاق نیافتند.

وی کتب شهید مطهری را مصداق بارز کتاب مفید دانست و افزود: شهید مطهری در هر زمینه‌ای دست به قلم شده است و حقا کتاب های مفیدی را به جامعه عرضه کرده است، شهید در مسائل مختلف روز و در برابر مکاتب الحادی دست به قلم شده است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از قیمت بالای کتاب، ادامه داد: مردم  و جوانان به جهت قیمت بالای کتاب توان خرید کتاب را ندارند، راه حل این مسأله تخصیص یارانه کتاب برای جوانان و مردم است، دولت می تواند در کنار یارانه نان و دیگر موارد یارانه کتاب را در نظر بگیرد، کتاب غذای روحی انسان است.

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از نهم تا سیزدهم مهر ماه از ساعت 10 تا 20 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز آماده بازدید علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.