گروه جامعه- محبوبه علی‌پور: بالا‌ترین نشان اعتباربخشی « ACI» کانادا با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از متخصصان داخلی و خارجی به بیمارستان رضوی اهدا شد.

با اعطای گواهینامه معتبر بین المللی  ACI محقق شد؛ نشان«الماس»  بر سینه بیمارستان رضوی

رئیس بیمارستان رضوی در این مراسم گفت: امیدواریم این رخداد، شروعی برای موفقیت‌های بیشتر در بیمارستان رضوی باشد. وی ادامه داد: طبق گفته قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، این بیمارستان باید بدرخشد که این موضوع یک راهبرد کلان، اما قابل دسترس است.

دکتر سعید هاشم زاده افزود: تیم ارزیاب « ACI» تحت نظر«John Borody  »  به مدت پنج روز از ۳۰ آبان تا چهارم آذرماه جاری بازدیدهای خود را از بخش‌ها و قسمت‌های مختلف بیمارستان به انجام رسانده‌اند که در پایان نتایج ارزیابی‌های خود را در قالب صدور گواهینامه کتبی «دیاموند» به بیمارستان رضوی ابلاغ کردند.

وی با تأکید براینکه از میان سه نشان بین‌المللیGold، Diamond  ، platinum مؤسسه اعتباربخشی کانادا، هیچ بیمارستانی در ایران موفق به کسب نخستین نشان آن (الماس) نشده است، ادامه داد: در گزارشی که توسط تیم چهار نفره « ACI» از کانادا به بیمارستان ارایه شد، شاخص‌های کیفی مختلف ارزیابی مانند توجه به وضعیت بیمارستان، در دسترس بودن بخش‌ها و واحد‌ها، بهداشت و سلامت محیط، خدمات‌دهی به نیاز بیماران و همراهیان، رسیدگی و نظارت بی‌وقفه، اثربخشی در بهبود بیماران و در مجموع بهره‌وری و کارایی مجموعه بیمارستان مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی افزود: « ACI» کانادا که از ۵۷ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده، یک سازمان غیر‌دولتی و غیر‌انتفاعی است که به ارزیابی خدمات مشاوره‌ای در سطح درمان می‌پردازد و ۱۱۰۰ سازمان و ۵۷۰۰ مرکز را تحت نظارت و ارزشیابی خود دارد.

مشاور ارتقای سلامت بیمارستان رضوی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه استاندارد ماندن از استاندارد شدن دشوارتر است، گفت: من ۵۰ ارزیابی انجام داده‌ام، اما ارزیابی از بیمارستان رضوی بهترین ارزیابی در تیم هیأت نظارت بوده است.

دکترعلی حجتی گفت: طی پنج روز که چهار ارزیاب ۲۱۶۸ شاخص‌ و سنجه‌ را در این بیمارستان مورد ارزیابی قرار دادند، این بیمارستان توانست 7/99 درصد از شاخصه‌های موردنظر را کسب کند.

وی اضافه کرد: تاکنون تنها ۱۳ بیمارستان دنیا در کشور‌های برزیل، ایتالیا، قطر، عربستان، مکزیک و ایران توانسته‌اند، نشان دیاموند را بدون شرط کسب کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.