قدس آنلاین: رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: زلزله سه شنبه شب هفته گذشته و پس لرزه های آن، به ۳۰ واحد مسکونی در این استان ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرده است.

زلزله به ۳۰ واحد مسکونی خراسان شمالی خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علی محمدی اظهار داشت: از مجموع این تعداد واحد مسکونی یک واحد بالای 60 تا 100 درصد و مابقی بین 30 تا 60 درصد خسارت دیده است.

وی افزود: همچنین 37 واحد مسکونی نیز در این حادثه کمتر از 30 درصد دچار خسارت شده است.
وی گفت: هم اکنون بازرسان این اداره کل در شهرهای چناران شهر و بجنورد در حال برآورد خسارت هستند و آمار دقیق آن نیز اعلام خواهد شد اما احتمال می رود در این مناطق کمتر به واحدهای مسکونی خسارت وارد شده باشد.
وی افزود: ساختمان بیشتر واحدهای آسیب دیده که در بافت قدیمی روستاها و شهرها واقع است خشتی و گلی است که مقاوم سازی نشده بودند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ آسیب جانی نداشته ایم افزود: در خصوص واحدهای مسکونی نیز نگرانی وجود دارد تمامی منازل آسیب دیده شناسایی شده اند و برای بازسازی و نوسازی اقدام خواهند شد.
وی از تمامی روستاییان خواست تا با توجه به ارائه تسهیلات مناسب با کارمزد پنج درصد نسبت به نوسازی واحد های مسکونی خود اقدام کنند و گفت: بازپرداخت این تسهیلات 15 ساله است و دولت کمک خوبی در این خصوص دارد.
وی افزود: با توجه به مناطق موجود نقشه های آماده وجود دارد که رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: متاسفانه در شهرستان راز و جرگلان از تسهیلات خانه سازی کمتر استفاده می شود که در این راستا نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی هستیم.
به نقل از مدیر کل بحران استانداری خراسان شمالی بیش از 60 هزار واحد روستایی خراسان شمالی در برابر حوادث طبیعی بیمه هستند.

انتهای خبر/.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.