معاون پیشین رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه واقعیتی انکار ناپذیر در سیاست سوریه است که در روند آینده سیاسی این کشور نباید نایده گرفته شود.

بشار اسد واقعیتی انکارناپذیر در سیاست امروز سوریه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،معاون پیشین سازمان اطلاعات و  امنیت ملی ترکیه اظهار کرد: بشاراسد رئیس جمهورسوریه یک واقعیت سیاسی درسوریه است که در روند  آینده سیاسی سوریه نباید نادیه گرفته شود.
«اسماعیل حقی موسی» ضمن اشاره به نقش برجسته بشار اسد در سیاست سوریه تصریح کرد: «فارغ از اینکه ترکیه تمایل داشته باشد که اسد رئیس جمهور بماند یا نه، باید بپذیریم که هم اکنون اسد یک واقعیت انکارناپذیر در سوریه است وشمار زیادی از مردم سوریه از او حمایت می کنند. براین اساس اگر ترکیه می خواهد که جنگ و کشتار در سوریه پایان یابد، دراولین گام باید دست کم حضور تاثیرگذار رئیس  جمهور سوریه را بپذیرد، پس از آن این ملت سوریه هستند که درمورد اسد تصمیم می گیرند چون مسأله ای داخلی است و مربوط به خود ملت سوریه».
این گزارش همچنین می افزاید گفته می شود که پیش از این یکی از معاونان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه،«هاکان فیدان»، به دمشق اعزام شده بود که درباره اوضاع سوریه با مقامات این کشور رایزنی کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.