سفیر ایران در جمهوری آذربایجان ، اقدام آمریکا برای تشکیل ائتلاف علیه داعش را اقدامی برای فریب افکار عمومی خواند.

سفیر ایران در باکو: هدف از تشکیل ائتلاف علیه داعش، فریب افکار عمومی است
 به گزارش ایسنا، محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند گفت: در این ائتلاف قرار است با پدیده‌ای مبارزه شود که آمریکا خود، آن را خلق کرده و در تجهیز و حمایت مالی آن نقش اول را داشته است.

وی افزود: مردم دنیا فراموش نکرده‌اند که چندین بار کنگره‌ آمریکا کمک مالی به گروه داعش و دیگر گروه های تکفیری را تصویب کرده بود.

پاک آیین درخصوص مشارکت ایران در طرح ائتلاف علیه داعش با تاکید بر اینکه واشنگتن در مبارزه با تروریسم صداقت نداشته و به دنبال نشست‌های نمایشی است، گفت: ما بطور واقعی مخالف تروریسم هستیم و طبیعی است که در این قبیل نمایش‌ها شرکت نکنیم و مخالفت ایران با حضور در چنین ائتلافی قبلا نیز اعلام شده بود.

سفیر ایران از سوریه و عراق به عنوان کشورهائی که در سال‌های اخیر به طور جدی و مستمر با تروریسم مبارزه کرده‌اند، یاد کرد و ادامه داد: این دو کشور می‌بایست رهبریت ائتلاف جهانی برای مبارزه با داعش را به عهده بگیرند.

پاک آیین افزود: آمریکا و هم پیمانانش به دنبال ایجاد فتنه ای دیگر در عراق و سوریه هستند و جنگ با داعش فقط بهانه ای برای ایجاد جنگ شیعه و سنی و جنگ‌های قومی و قبیله ای در بین مسلمانان منطقه است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.