قدس آنلاین یزد - رييس پليس فتا يزداز تالارهاي گفتگو به عنوان فضاي بسيار نا امن براي جوانان نام برد و گفت: در اين فضا، کلاهبرداران به راحتي مي توانند تغييرچهره و هويت داده و جوانان را اغفال کنند.

تغيير چهره شيادان در تالارهاي گفتگو فضاي مجازي

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سرهنگ رضايي با بیان این خبراظهارداشت: "چت "محيط مجازي است که افراد مي توانند با يکديگر تبادل نظرکنند؛ کاربران به نيات مختلف وارد چت روم ها مي شوند، در موارد بسياري کلاهبرداران و شيادان در چتروم ها با نام ها و اطلاعات نادرست و جذاب اقدام به برقراري رابطه باجنس مخالف مي کنند و از اين طريق دامي براي افراد مي گستراند.

وي از زوج يابي اينترنتي به عنوان پديده اي جديد و در حال گسترش نام برد و افزود: جوانان به منظور آشنايي با همسر آينده خود وارد چت مي شوند، شيادان از اين راه سوءاستفاده کرده و اطلاعات خصوصي آنان را بدست آورده و اقدام به اخاذي مي کنند.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه عده اي ديگر از افراد اين فضاي مجازي را افراد سودجو و روان پريش تشکيل مي دهند، ادامه داد: با توجه به اينکه بيشتر کاربران چت روم را افراد نا آشنا به واقعيت هاي اجتماعي شامل مي شوند؛ از سوي ديگر افرادسود جو و فرصت طلب، حضورگسترده اي در اين فضا دارند و به اغفال جوانان وجذب آنان به گروهاي فساد، فروش مواد مخدر و ....مي پردازند.

رضايي خاطرنشان ساخت: در فضاي اينترنت، دروغ و ترفند به راحتي در بسته هاي زيبا به فکر کاربران غافل تزريق مي شود لذا پس از ارائه اطلاعات شخصي خود در اين فضا بيشتردقت کنيم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.