۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: 243813

دومین جلسه بررسی پدیده خشکسالی، کاهش منابع آبی و تغذیه سفره های زیرزمینی و ناشی از کاهش نزولات آسمانی در وزارت کشور تشکیل شد.

دومین جلسه بررسی پدیده خشکسالی برگزار شد

به گزارش ایرنا از سازمان مدیریت بحران کشور، این جلسه به ریاست «اسماعیل نجار» معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور و با حضور نمایندگان شورایعالی مدیریت بحران کشور و مدیران کل مدیریت بحران استان های کرمان و خراسان رضوی برگزار شد.

بر اساس این گزارش مقرر شد، وزارت نیرو ظرف شش ماه ضمن تدوین طرح جامع آب با رویکرد مصارف شرب، صنعت و کشاورزی، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را ارائه دهد.

ارائه راهکارهای اجرایی بمنظور بازیافت آب های روان و پسابها (فاضلاب) و استفاده در بخش های کشاورزی، با همکاری بخش خصوصی از سوی وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود.

تبادل تجربیات و نظرات کشاورزان به نظام مهندسی کشاورزی، سازمان ها و تشکل های مردم نهاد و دعوت از نمایندگان آنها در دستور کار جلسه آتی قرار گرفت.

پیگیری ساماندهی آبهای مرزی با همکاری وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه بر عهده سازمان مدیریت بحران کشور و وزارت نیرو گذاشته شد.

وزارت آموزش وپرورش به عنوان متولی اصلی آموزش کشور موظف شد با ترویج فرهنگ صرفه جویی از سطح مدارس ابتدایی تا پایان دوره متوسطه با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اقدام کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.