قدس آنلاین : در ساختار بومي‌سازي شرکت فولاد مبارکه اصفهان که با رويکرد ساخت و تأمين حداکثري اقلام مورد نياز از داخل کشور با در نظرگرفتن کيفيت مطلوب و قيمت رقابتي، شکل گرفته است، تهيه و تکميل مدرک فني برای 12 هزار متریال کد و بومي‌سازي850 قلم از اقلام خريد خارج اين شرکت در سال 93 در دستور کار قرار گرفته است.

بومي‌سازي850  قلم از اقلام خريد خارج شرکت فولاد مبارکه

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، محمد رجايي مدير دفتر فني نگهداري و تعميرات فولاد مبارکه با بيان مطلب فوق تصريح کرد: با توجه به اقداماتي که تاکنون در اين زمينه انجام شده، تعداد 477 قطعه برای اولین بار در داخل کشور ساخت یا تأمین گرديده است.

وي ماموريت بومي سازي فولادمبارکه را ساخت یا تأمین اقلام مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه در داخل کشور متناسب با پتانسیل‌های موجود داخلی، با حفظ کیفیت و در زمان مطلوب ذکر کرد و اظهار داشت: در چشم انداز پنج ساله اين شرکت تهيه و تکميل مدرک فني برای 60 هزار متریال کد ديده شده است.

مدير دفتر فني نگهداري و تعميرات فولاد مبارکه در خصوص فرآيند بومی‌سازی قطعات يدکي مورد نياز فولاد مبارکه گفت: اين فرآيند طي 5 فاز در حال انجام است به نحوي که در فاز اول اين فرآيند شناسايي، دسته‌بندي تخصصي، اولويت بندي و آماده سازي؛ فاز دوم تهيه و تکميل مدارک فني در راستاي بومي‌سازي؛ فاز سوم شناسايي سازندگان و مذاکره فني با آنها؛ فاز چهارم استعلام و سفارش و سرانجام در فاز پنجم و نهايي ساخت و کنترل فرآيند آن، انجام اصلاحات احتمالي، تست گرم و تهيه کتابچه نهايي انجام مي‌گردد.

وی ادامه داد: به منظور استفاده حداکثری از پتانسیل داخلی و جلوگیری از خروج ارز در مدیریت دفتر فنی تعمیرات در راستای بومی‌سازی اقلام مورد نیاز شرکت، علاوه بر فعاليت‌هاي انجام شده در سنوات قبل، اقدامات گسترده ديگري در 6 ماهه اول سال 93 صورت پذیرفته است که اهمّ آنها عبارتند از: آماده‌سازی تعداد 6988 متریال کد دارای درخواست خرید با رویکرد بومی‌سازی؛ تهیه تعداد 13675 شناسنامه فنی برای 3099 متریال کد و تهیه تعداد 2553 دیتا شیت برای 1814 متریال کد به منظور تکمیل اطلاعات و مدارک فنی در راستای ساخت یا تأمین از داخل کشور و تعیین تکلیف و جایگزینی 99  قطعه تحریمی یا از رده خارج که  با توجه به اقدامات انجام شده فوق الذکر تعداد 477  قطعه برای اولین بار در داخل کشور ساخت یا تأمین شده است .

وي موفقيت هاي حاصل شده رادرسه بخش ماشين‌آلات و قطعات يدکي، مواد مصرفي و مواد اوليه خلاصه کرد و در همين رابطه اذعان داشت: در بخش ماشين آلات و قطعات يدکي که در مجموع 7660 قلم و به ارزش يک ميليارد و 783 ميليون و 952 ريال مي‌باشد، 5 هزار و 109 مورد آن يا به عبارت ديگر 66.7 درصد موارد در شش ماه اول سال 93 بومي سازي شده است. در بخش مواد مصرفي هم از کل 7893 قلم که به ارزش ششصدو 32 ميليارد و  298 ميليون ريال برنامه‌ريزي بومي سازي يا تأمين داخلي آن در نظر گرفته شده بود، 7864 قلم ، و 99.63 درصد برنامه محقق گرديده است. در زمينه مواد اوليه مورد نياز شرکت هم که 377 قلم به ارزش 17 هزارو 665 ميلياردو 532 ميليون ريال در نظرگرفته شده بود، 329 مورد آن و يا به عبارت ديگر 87.27 درصد برنامه در اين بخش عملياتي شده است.

محمد رجايي در ادامه به تعداد دفترچه فني تهيه شده در شش ماهه اول سال جاري در فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: به اين منظور بر اساس متريال کد از ابتداي سال تاکنون برای تعداد 2 هزارو 99 متریال کد، دفترچه فني تهيه گرديده است که هدف‌گذاري ما براي سال جاري 5 هزارو 400 دفترچه مي‌باشد. ضمن اينکه در همين مدت 2 هزار 553 ديتا شيت تهيه گرديده که هدف‌ گذاري در اين زمينه نيز تهيه 6600 ديتا شيت تا پايان سال جاري مي‌‌باشد.

مدير دفتر فني نگهداري و تعميرات فولاد مبارکه در پايان با اشاره به نتايج بسيار خوب اولين همايش تأمين‌کنندگان منتخب فولاد مبارکه اصفهان که در هفته اول آبانماه سال جاري در فولاد مبارکه با حضور سازندگان و تأمين کنندگان توانمند برگزار شد، اظهار اميدواري کرد: با عنايت به رويکرد مديريت فولاد مبارکه نسبت به بومي‌سازي، در آينده نزديک با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته شاهد بومي سازي و تأمين 100 درصدي تجهيزات و اقلام مورد نياز صنعت فولاد کشور در داخل باشيم و حتي بتوانيم دانش فني خود در اين زمينه را صادر نمائيم .  

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.