قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: پیگیری‌ امضای تفاهم‌نامه طرح اسکان پایا به عنوان یکی از محوری‌ترین و کلیدی‌ترین طرح‌های موضوعی احیای بافت‌های فرسود، بعد از 10 ماه، امروز به یک نقطه مردمی رسیده‌است.

طرح اسکان پایا به نقطه مردمی خود رسیده‌است / شهرداران مناطق، پاسخگوی مفاد تفاهم‌نامه هستند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در مراسم افتتاح دفاتر تسهیل‌گستری با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز،  در اجرای این طرح، در ارتباط چهره‌به‌چهره با شهروندان هستیم و بر همین اساس، باید با جدیت بیشتری مفاد تفاهم‌نامه را پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر این که شهرداران مناطق در مقابل تک‌تک‌ مفاد تفاهم‌نامه پایا پاسخگو هستند، تاکید کرد: وجود بروکراسی در اجرای این تفاهم‌نامه قابل‌قبول نیست.

نجفی یادآور شد: با برگزاری جلسات و هم‌اندیشی‌های مستمر با استانداری آذربایجان‌شرقی و فرمانداری تبریز، مسیر اجرای تفاهم‌نامه را به مرحله‌ای رسانده‌ایم که هیچ مشکلی گریبان‌گیر کمیته‌های مربوط به تفاهم‌نامه نباشد.

صادق نجفی در عین حال، موضوع تعهد بانک‌ها در مقابل وام‌ پیش‌بینی شده را تنها نگرانی‌ خود در اجرای طرح عنوان کرد و افزود: از سایر طرف‌های مرتبط با اجرای این تفاهم‌نامه، انتظار داریم در جهت تحقق تسهیلات مصوب، گام‌های جدی بردارند.

نماینده شهرداران کشور، با اشاره به شرایط پایلوت اجرای این طرح در تبریز گفت: این طرح در شهر تبریز، الگوی تجدیدنظر در بافت فرسوده و حاشیه‌نشین کشور است؛ بنابراین اجرای آن باید با در نظر گرفتن جوانب و دقت‌های لازم صورت بگیرد.

نجفی متذکر شد: خوشبختانه همدلی و صمیمت مدیریت شهر تبریز و استانداری، به قدری است که هر یک از دو مجموعه، خود را ملزم به پیگیری تصمیمات دیگری، می‌داند.

وی گفت: این هماهنگی، نشان دهنده اراده مشترک مجموعه‌های مدیریتی شهر و استان به پیش‌برد اهداف توسعه و عمران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.