قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: هفت استان مازندران،گلستان، یزد، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در نخستین مانور تخصصی زلزله مشهد مقدس حضور دارند.

۷ استان کشور در نخستین مانور تخصصی زلزله مشهد مقدس حضور دارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از محمد رضا احمد نسب در نشست خبری پیرامون برگزاری نخستین مانور تخصصی زلزله در مشهد  اظهار داشت: مهمترین سناریو این مانور مسئله واقعی بودن است همچنین استان‌های شرکت کننده در این مانور شب گذشته در محل برگزاری مانور مستقر شده‌اند.

وی به اهداف برگزاری نخستین مانور تخصصی زلزله اشاره کرد و افزود: احراز آمادگی نیروهای واکنش سریع،کسب مهارت اسکان در شرایط بحران و زندگی در شرایط سخت،کسب مهارت استفاده از تجهیزات بحران، آشنایی با علائم استاندارد امداد رسانی بین المللی صنعتی، شناسایی تهدیدها، فرصت‌ها و آسیب‌های موقوعه در شرایط بحران از جمله اهداف برگزاری این مانور است.

احمد نسب تمرین تامین و توزیع آب‌شرب در کوتاه‌ترین زمان، تمرین امداد رسانی فنی در شرایط سخت و آزمون توانایی افراد، شناخت ظرفیت‌ها استان‌های معین و آب و فاضلاب مشهد مقدس، ارزیابی نقاط ضعف و قوت صنعت آب و فاضلاب در شرایط بحرانی و بررسی کارایی بانک اطلاعاتی جامع و تکمیل نیازمندی‌های تیم واکنش سریع از دیگر اهداف این مانور دانست.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید براینکه مجری  برگزارکننده این مانور شرکت آب و فاضلاب مشهد مقدس است، خاطرنشان کرد: در این مانور عملیات‌هایی چون تعویض الکترو پمپ، اصلاح و بازسازی شبکه‌های آبرسانی دچار سانحه شدند و فعالیت آزمایشگاه سیار آب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری نخستین مانور تخصصی زلزله 40 سناریو و 14 سناریو به عنوان پاکت سربسته تعریف شده است، تصریح‌کرد: همچنین در این مانور 500 نفر نیرو از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، سمنان، گلستان، مازندران حضور دارند.

احمد نسب بیان کرد:  این مانور با مشارکت ستادهای بحران فرمانداری، دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، شهرداری مشهد، شرکت ملی گاز ایران، شرکت مخابرات خراسان رضوی، شرکت برق منطقه‌ای مشهد، شرکت توزیع برق مشهد، راهنمایی و رانندگی مشهد، پلیس راهورخراسان رضوی، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد، راه آهن مشهد، پایانه مسافربری، نیروی مقاومت بسیج مشهد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی،کلانتری و صدا و سیما برگزار شد.

ذبیح الله ذاکری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در این نشست خبری اظهار داشت: برای استان مازندران در این مانور 4 سناریو تعریف شده است که آغاز اعلام مانور زلزله فرضی در شب گذشته نیروهای حاضر در این مانور اقدام به خنثی سازی گاز کلر کرده‌اند.

وی گفت: تیم عملیاتی استان مازندران صبح یکشنبه در محل برگزاری نخستین مانور تخصصی زلزله مستقر و تا پایان برگزاری این مانور در محل حضور دارند.

سید ابراهیم علوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در این نشست اظهار داشت: خراسان شمالی به عنوان نزدیکترین مرکز استان به محل برگزاری مانور درکمترین زمان پس از اعلام مانور نیروهای خود را به  مشهد مقدس اعزام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه برای این استان 6 سناریو تعریف شده است، تصریح کرد: در این مانور نیز 40 نفر از  نیروهای شرکت آب و فاضلاب این استان در مانور حضور دارند.

سید مجتبی عراقی زاده، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: یکی از دستاوردهای این مانور هماهنگی و هم‌پوشانی نیروهای حاضر در این مانور است.

وی گفت: می‌توان با برنامه ریزی و آمادگی عملکرد مناسبی در مواقع وقوع حادثه‌های طبیعی داشت.

همچنین محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان افزود: بخشی از تجهیزات برای برگزاری این مانور به مشهد مقدس از طریق ناوگان ریلی انجام شد.

طاهری برگزاری این مانور را فرصتی مناسب برای پیاده سازی شعار سال دانست و گفت: در این مانور 51 نیرو از شرکت  آب و فاضلاب در قالب تیم‌های عملیاتی و حفاظتی، 8 دستگاه خودرو سبک و 3 دستگاه خودرو نیمه سنگین از استان سمنان به  این مانور اعزام شده‌اند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.