معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت با اشاره به اصلاح قوانین سلامت برای کاهش مشکلات بیماران از کاهش مشکلات بیماران و کمتر شدن مراجعاتشان با اصلاح قوانین سلامت خبر داد.

مشکلات بیماران با اصلاح قوانین سلامت کاهش می‌یابد

به گزارش  تسنیم، ظاهر موهبتی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه به تازگی در مجلس حوزه پارلمانی و امور حقوقی وزارت بهداشت از همدیگر جدا شده است، اظهار کرد: اقدامات معاونت برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت برای اصلاح قوانین سلامت برای کاهش مشکلات بیماران و مراجعات همراهان آنها خواهد بود.

وی در ادامه با تشریح اقدامات معاونت پارلمانی سابق وزارت بهداشت که خود مسئولیت آن را بر عهده داشت، افزود: زمانی که دولت یازدهم فعالیت خود را شروع کرد حوزه سلامت دچار مشکلات عدیده‌ای بود و به نوعی سلامت دغدغه ملی شده بود که خوشبختانه مجلسیان در آن زمان بیش از 50 درصد اعتبارات سلامت را افزایش دادند به نوعی که ما به طور خودمانی به این مجلس می‌گفتیم مجلس سلامت.

موهبتی با تشریح اهمیت سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: از مهم‌ترین بندهای این سیاست افزایش سلامت ایرانیان بالاتر از تراز منطقه خاورمیانه است و خوشبختانه برای تحقق این سیاست‌ها در دو سال گذشته مصوبات اختصاص یک درصد مالیات ارزش افزوده و همچنین 10 درصد اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها و در نهایت تخصیص عوارض سلامت برای حوزه نظام سلامت دائمی شد. 

معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در مجموع سالانه حدود 8 هزار شکایت به وزارت بهداشت در حوزه‌های قانونی و تعریف شده این وزارتخانه صورت می‌پذیرد، افزود: این معاونت در تلاش است تا با اصلاح قوانین حوزه سلامت مشکلات بیماران و مراجعات همراهانشان کاهش یابد.

موهبتی درباره اصلاح قانون حق فنی داروخانه‌ها نیز افزود: اخیراً جلسه‌ای درباره حق فنی دارو گذاشته شد که دیوان عدالت اداری چیز خاصی عنوان نکرد زیرا ایرادهای قبلی را اصلاح کردیم. 

وی درباره بدهی بیمه‌ها نیز خاطرنشان کرد: هم اکنون بدهی بیمه‌ها 7 تا 8 ماه به حوزه‌های مختلف سلامت باقی مانده است بنابر این بسیار بهتر است در این زمینه اقدامات لازم صورت پذیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.