قدس آنلاین-تبریز: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از رگبار باران و رعد و برق و بارش احتمالی تگرگ در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری خبر داد و بر لزوم هوشیاری کشاورزان تاکید کرد.

پیش‌بینی ۳ روزه هواشناسی برای کشاورزان تبریزی/ احتمال بارش تگرگ

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ایوب ایرانی‌فام امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی طی روزهای دوشنبه 9 شهریور تا چهارشنبه 11 شهریور با افزایش سرعت باد و احتمال رعد و برق و بارش تگرگ در استان مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: بر اساس همین اطلاعیه، نفوذ سامانه بارشی از روز دوشنبه نهم شهریور تا چهارشنبه یازدهم شهریور به طور متناوب موجب وزش باد، ابرناکی و رگبار باران و رعد و برق به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان و در نواحی مستعد موجب بارش تگرگ خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: توصیه می‌شود گلخانه‌داران، آمادگی لازم برای جلوگیری از تنش دمایی گلخانه‌ها و تامین حداقل دما از ساعات شب را داشته باشند و تمهیدات لازم نسبت به پوشش گلخانه‌ها به منظور جلوگیری از خسارت باد شدید را به کار گیرند.

ایرانی‌فام افزود: توصیه می‌شود میوه‌های رسیده محصولات سردرختی شامل سیب، انگور و ... را برداشت و به مناطق مسقف با توجه به وزش باد و احتمال رگبار حمل کنند نسبت به انتقال محصولات زراعی از جمله گندم از خرمن‌ها و مناطق روباز اقدام کرده و از عملیات سمپاشی علیه درختان میوه مگر در موارد استثنایی زیر نظر کارشناسان حفظ نباتات خودداری کنند و به بهداشت و ضدعفونی انبارها برای آماده‌سازی و همچنین مبارزه با جوندگان در انبارها رسیدگی کرده و با توجه به وجود رعد و برق از بردن افراد خانواده و احشام به ارتفاعات اجتناب کنند.

وی بر جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید و بارش احتمالی تگرگ از جمله فعال کردن دستگاه‌های ضد تگرگ در شهرستان‌هایی که سیستم‌های ضد تگرگ در آنها نصب گردیده تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.