رئیس پلیس راهور فاتب در مورد اعمال قانون در برابر تخلفات رانندگان سرویس مدارس،‌ گفت: اگر این دسته از رانندگان برای سومین بار مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شوند، کارت صلاحیتشان باطل می‌شود.

ابطال کارت صلاحیت رانندگان سرویس مدارس در صورت تکرار تخلفات حادثه‌ساز

به گزارش فارس، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فاتب در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه به طرح‌های ویژه پلیس در 6 ماهه دوم سال پرداخت و اظهار داشت: 4 طرح به صورت پررنگ در دستور کار پلیس قرار دارد که از جمله آنها کنترل تخلفات سرویس‌های مدارس است.

رئیس پلیس راهور فاتب تصریح کرد: برخورد با تخلفات ساکت (هر نوع توقف غیرمجاز در سطح شهر)، برخورد با وسایل نقلیه دودزا با توجه به بحث وارونگی هوا در 6 ماهه دوم و همچنین کنترل معاینه فنی خودروها از جمله این طرح‌هاست که در اولویت بالاتری قرار دارد.

سردار حسینی به اعمال قانون تخلفات رانندگان سرویس مدارس اشاره و بیان داشت: اعمال قانون در مورد تخلفات این دسته از رانندگان و درج تخلفات آنها در سوابق از جمله دیگر طرح‌های پلیس است و اگر راننده‌ای تخلفات حادثه‌سازی چون سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و عدم رعایت حق تقدم را مرتباً تکرار کند برای سومین بار کارت صلاحیت این فرد باطل شده و دیگر نمی‌تواند راننده سرویس مدارس شود.

وی به موتورسواران پرداخت و گفت: موتورسیکلت از جمله وسایلی است که غالباً‌ مورد گلایه مردم است که در 6 ماهه دوم بحث برخورد با تخلفات موتورسواران به صورت پررنگ در دستور کار پلیس راهور قرار خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور فاتب 4 تخلف مدنظر در حوزه موتورسیکلت‌ها را عبور از محل غیرمجاز، عدم رعایت سرعت مجاز و عدم رعایت قوانین مربوط به گذرگاه‌های عابر پیاده عنوان کرد و افزود: عدم استفاده از کلاه ایمنی نیز از جمله دیگر مواردی است که قطعاً با راکبین موتورسوار در این مورد نیز برابر مقررات برخورد می‌شود.

این مقام ارشد راهور به دوربین‌های زوج و فرد پرداخت و گفت: در روزهای اولی که این دوربین‌ها نصب شده بود 200 هزار ورود غیرمجاز را در طول روز شاهد بودیم که این میزان کمتر شده و پیش‌بینی می‌شود به زیر 50 هزار در شبانه‌روز کاهش یابد.

سردار حسینی به آمار 4 ماهه اول امسال از سوی پزشک قانونی اشاره کرد و اظهار داشت: بر طبق این آمار 192 نفر از شهروندان تهرانی در اثر تصادف فوت کردند که این عدد نسبت به سال گذشته کاهش 13 نفر و معادل 6 درصد را نشان می‌دهد.

وی گفت: از این تعداد 56 نفر معادل 29 درصد موتورسوار و 21 نفر خودروسوار و 91 نفر هم که معادل 47 درصد می‌شود عابران پیاده بودند که 167 نفر معادل 87 درصد مرد و 25 نفر معادل 13 درصد زن بودند.

رئیس پلیس راهور فاتب تصریح کرد: پلیس راهور تهران بزرگ طی 5 سال متوالی کاهش را در این زمینه شاهد بوده است و ان‌شاءالله تا پایان سال 94 نیز کاهش فوت شهروندان تهرانی به واسطه تصادفات رانندگی را شاهد باشیم.

این مقام ارشد راهور در مورد برخورد پلیس با افراد یا سازمان‌هایی که فضای مقابل سازمان خود را به عنوان پارکینگ شخصی تلقی می‌کنند، اظهار داشت: هیچ فرد، صنف، سازمان یا ارگان حق تصرف معابر عمومی را به عنوان جای پارک یا پارکینگ خصوصی ندارد و از آنجایی که معابر حریم عام محسوب می‌شود این کار تخلف است و جنبه جرم پیدا می‌کند و پلیس نسبت به تذکر به آن فرد یا واحد صنفی اقدام می‌کند و در صورتی که تذکر جواب نداد به مرجع قضایی معرفی می‌شود و شهروندان می‌توانند این گونه موارد را با شماره 1888 به شهرداری یا 110 به پلیس اعلام کنند.

سردار حسینی به عکس این مطلب نیز پرداخت و گفت: هر گونه توقف در جلوی درب پارکینگ‌ها یا هر مکانی که منجر ب سد معبر شود خلاف است و 30 هزار تومان جریمه دارد.

وی با بیان این مطلب که طرح LEZ مصوبات لازم را در جلسات و کمیسیون‌های مختلف گرفته است، بیان داشت: ما موظف به اجرای مصوبات قانونی هستیم و این طرح مصوبه را دارد و به عنوان یک طرح زیست محیطی در شهری مثل تهران برای بیرون‌رفت از شرایط نامناسب زیست محیطی ناشی از ترافیک می‌تواند کمک‌کننده باشد.

رئیس پلیس راهور فاتب در مورد خودروهایی با پلاک معلولین که مبادرت به مسافرکشی می‌کنند، اظهار داشت: پلیس راهور هیچ دخالت و وظیفه‌ای در قبال پلاک و شماره‌گذاری خودروها ندارد اما متأسفانه شاهدیم که استفاده از خودروهایی با پلاک معلولان برای اموراتی که قانونگذار از آن منع کرده انجام می‌شود

وی تأکید کرد: قانونگذار برای این گونه افراد محدودیت خاصی اعمال کرده و گواهینامه آنها نیز به طور ویژه و با قید شرایط خاص است و راننده این دست خودروها نمی‌توانند در آژانس، تاکسیرانی و حتی به عنوان سرویس مدارس فعالیت کنند که این امر از جمله مواردی است که ساماندهی‌اش به واسطه اقدامات بین‌شهری انجام می‌شود و بهزیستی نیز باید در این جا ایفای نقش کند.

رئیس پلیس راهور فاتب در پاسخ به سؤالی در مورد دستی کردن چراغ‌های راهنمایی هوشمند در مواقع حضور، گفت: یک هفته است که یک تیم مشترک از پلیس و شهرداری ایجاد شده که این تیم تمام تقاطع‌هایی را که با سیستم هوشمند فعالیت می‌کنند رصد می‌کند تا حتی‌الامکان هیچ کنترل دستی انجام نشود چرا که باید سازوکاری اندیشیده شود تا عملاً نیاز به سیستم دستی نباشد.

این مقام ارشد راهور به افزایش تصادفات در شهریور ماه پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به ایام پایانی شهریور ماه و آغاز خریدهای دانش‌آموزی از شهروندان تقاضا می‌شود با صبر و حوصله در سطح شهر توقف کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.