معاون درمان وزارت بهداشت، درباره ماجرای استیضاح وزیر بهداشت و درخواست از رئیس جمهور برای برکناری عین‌اللهی، توضیحاتی داد.

ماجرای درخواست برکناری وزیر بهداشت از سوی شهید رئیسی

سعید کریمی، در برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت به موضوع استیضاح وزیر بهداشت که از سوی یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم مطرح شده بود، اشاره کرد و گفت: اصلاً استیضاحی در کار نبود. زیرا، با امضای ۶ نماینده مجلس، درخواست طرح استیضاح اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: برای استیضاح، حداقل باید ۱۰ نماینده مجلس شورای اسلامی آن را امضا کنند که برای استیضاح وزیر بهداشت، فقط ۶ نماینده امضا کردند و بنابر این استیضاح اتفاق نیافتد.

کریمی در واکنش به توزیع تجهیزات پزشکی به نمایندگان مجلس برای امتناع از استیضاح، گفت: وام بانک جهانی، یک معاهده بین المللی است که مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی را دارد. این وام برای مبارزه با کرونا به کشورها داده شد که بخشی از این وام در دولت قبل پرداخت شد.

وی ادامه داد: فهرست توزیع تجهیزات پزشکی بر اساس وام بانک جهانی، موجود است و می‌توانیم آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم. این موضوع در بهار ۱۴۰۱ به پایان رسید و جالب است بدانیم که موضوع استیضاح وزیر بهداشت در دی و بهمن ۱۴۰۱ مطرح شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، در واکنش به موضوع درخواست برکناری وزیر بهداشت نیز گفت: اصلاً موضوع برکناری وزیر بهداشت از سوی رئیس جمهور (شهید رئیسی) مطرح نبود و موضوع کاملاً برعکس بود.

کریمی توضیح داد: رئیس سازمان نظام پزشکی در رابطه با طرح موضوع مهاجرت نخبگان، درخواست ملاقات با رئیس جمهور داشت که در این دیدار، افراد دیگری هم حضور داشتند و بحث‌هایی نیز مطرح شد.

وی با اشاره به نامه‌ای که به درخواست آقای روح الامینی (نماینده موافق استیضاح وزیر بهداشت) نوشتند مبنی بر تشکیل کمیته راهبری و سیاست، گفت: آقای عین‌اللهی این نامه را به رئیس جمهور داد که در خصوص آن، دستور بدهد. آقای رئیسی هم گفتند نوشتن این نامه خلاف قانون است و وزیر بهداشت طبق اصل ۱۳۷، مسئول است.

کریمی ادامه داد: با توجه به صحبت رئیس جمهور با آقای عین‌اللهی و حمایت ایشان از وزیر، موضوع درخواست برکناری وزیر بهداشت واقعیت نداشت.

وی با انتقاد از سیاه نمایی برخی افراد، گفت: دوستان می‌خواستند برای وزارت بهداشت تصمیم گیری کنند که چنین کاری، خلاف قانون است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.