به گفته سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) از ده ولایت تا عصر عاشورا ۷ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند.

از دهه ولایت تا عصر عاشورا ۷ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند

به گزارش قدس خراسان، همزمان با دهه اول محرم و دهه پایانی صفر جاده‌ای منتهی به شهر مشهد و حرم مطهر رضوی شاهد حرکت خیل عظیمی از زائران پیاده به سمت حرم مطهر رضوی است و همزمان با این حرکت‌ایستگاه‌های صلواتی و خیمه‌های خدمت نقش پررنگ‌تری برای خدمت‌رسانی به این زائران پیاده پیدا می‌کنند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در توضیح خدمتگزاری به زائران پیاده به ویژه در دهه اول محرم عنوان می‌کند: از دهه ولایت کاروان‌های پیاده داخلی و خارجی برای زیارت بارگاه مطهر امام هشتم(ع) وارد شهر مشهد شدند که باید گفت بیشتر این کاروان‌ها از شهرهای اطراف مشهد بوده‌اند.
حسین رضایی ادامه داد: حدود ۴ هزار نفر زائر پیاده در دهه ولایت و ۳ هزار نفر تا به امروز در قالب ۲۵ کاروان از شهرستان‌های اطراف مشهد در دهه اول محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا وارد مشهدشده‌اند و با ورود تقریباً ۴۰۰ نفر از انتهای وکیل آباد و سیدی در عصرعاشورا به سمت حرم حرکت مطهر جمعا در این مدت حدود ۷هزار نفر زائر پیاده داشته‌ایم.
وی در ادامه درباره برنامه‌های بعدی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) می‌گوید: با عبور از دهه اول محرم کم کم در حال آماده‌سازی برای میزبانی دهه پایانی صفر هستیم که در این باره بخشی از اقدامات در دست انجام است.
آغاز ثبت نام از کاروان‌های پیاده دهه آخر صفر
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) تشریح می‌کند: تاکنون برای دهه پایانی صفر چندین جلسه با مدیران اسکان‌های خودکفا داشته‌ایم و کار ثبت نام برای خدمت‌رسانی به کاروان‌هایی در دهه آخر صفر به سمت مشهد حرکت می‌کنند به صورت حضوری آغاز شده است تا با توجه به افزایش حجم کارها در این ایام بتوانیم از هم اکنون پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم.
رضایی ضمن درخواست از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی به کاروان‌های پیاده عنوان می‌کند: برای ثبت نام حضوری از کاروان‌ها دو دفتر یکی در خیابان کاشانی ۴۴و دیگری در میدان شهدا، پشت پایانه اتوبوسرانی، خیابان شهید محمدزاده ۷ پلاک ۱۸ و ۲۲ در حال حاضر در حال دریافت مدارک از کاروان‌هایی که قبلاً با آن‌ها تماس گرفته شده یا پیامک داده شده هستند و از کاروان‌های شهرستان‌های نزدیک خواسته‌ایم تا به صورت حضوری آمار، اطلاعات و مدارک کاروان خود را به دو مرکز یاد شده تحویل دهند.
وی درخصوص کاروان‌هایی که امکان مراجعه حضوری به این دفاتر را ندارند توضیح می‌د هد: کاروان‌های استان‌های دیگر و شهرستان‌ها که امکان ثبت نام حضوری ندارند از ۲۵ محرم با باز شدن سایت ثبت نام می‌توانند مدارک خود را بارگذاری کنند تا از خدمات جمعیت خدمتگزارن برای پذیرایی و اسکان در دهه پایانی صفر بهره‌مند شوند.
خدمت‌رسانی ۲۰ هزار نفر به زائران پیاده
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه می‌دهد: تقریباً ۲۰۰ محل اسکان خودکفا در مشهد برای زائرانی که می‌خواهند بیایند تهیه و آماده شده است و حدود ۲۰هزار خدمه در مسیرهای ورودی به مشهد برای اسکان و پذایرایی اعلام امادگی کردند تا به لطف خدا برای دهه پایانی صفر و شهادت امام رضا(ع) و وفات پیامبر(ص) شایسته‌تر از سال‌های قبل پذیرای زائران باشیم.
وی در پاسخ‌یان سؤال که بیشترین زائر ورودی از کدام شهر در دهه اول محرم به مشهد بوده است می‌گوید: برای عاشورا و تاسوعا بیشتر زائران از شهرهای اطراف مشهد بوده‌اند و زائر خارج از استان به ندرت داشته‌ایم تنها دوکاروان عراقی هفته گذشته وارد شدند که تعداد افراد هر کاروان در حدود ۴۰ نفر بوده‌اند، ضمن آنکه بیشتر این کاروان‌ها در مشهد دارای هیأت و محل اسکان هستند و ما درخواستی برای ارائه خدمت در این روزها برای اسکان نداشته‌ایم.
رضایی خطر نشان می‌کند:‌امیدواریم با تمهیداتی که ستاد خدمات سفر خواهد داشت و هماهنگی‌های صورت گرفته بتوانیم تسهیلات لازم برای زائران پیاده به مسیرهای منتهی به مشهد داشته باشیم و دستگاه‌های اجرایی هم که موظف به ارائه برخی خدمات هستند خدمات خود را به موقع ارائه دهند. به عنوان مثال قرار است امکاناتی جهت تهیه سرویس‌های بهداشتی توسط برخی ارگان‌ها انجام شود واین امکانات قبل از شروع راهپیمایی زائران به سمت مشهد باید آماده باشد تا زائران پیاده مشکلاتی در این زمینه نداشته باشند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ضمن طرح درخواستی تشریح کرد: طبق روال‌ایستگاه‌های صلواتی با دریافت نامه و هماهنگی انجام شده با سازمان تبلیغات اسلامی به اداره کل صمت مراجعه می‌کنند تا با مایحتاج خود را دریافت کنند وامیدواریم امسال زودتر این اقلام به دست هیأت‌ها برسد تا ضمن ذخیره‌سازی به موقع، هیأت‌ها بتوانند برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند و چنانچه کمبودی باشد بتوان از از ظرفیت خیران در فرصت مقتضی استفاده کرد.
رضایی در پایان خاطر نشان کرد:‌ایستگاه‌های صلواتی ملزم شده‌اند تا اگر زائران سواره‌ای هم به این‌ایستگاه مراجعه کردند خدمات لازم را ارائه دهند و باید گفت همه مورد عنایت امام هشتم(ع) هستیم و این خدمتگزاری فرصتی برای همه ما در خطه خراسان است تا به زائران حضرت خدمتگزاری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.