نزدیک به ۸۲ درصد از مادران باردار زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی در سه ماهه نخست امسال حداقل یک نوبت مراقبت‌های دوران بارداری را دریافت کردند.

۸۲ درصد مادران‌ باردار در خراسان رضوی زیر پوشش مراقبت‌های بهداشتی هستند

به گزارش قدس خراسان، مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده گفت: همچنین در این بازه زمانی ۷۰ درصد مادران بارداری که در هفته ۶ تا ۱۰ بارداری خود به مراکز بهداشتی مراجعه کردند از خدمات مراقبت‌های بارداری به هنگام بهره‌مند شدند.

دکتر محمد احمدیان افزود : مراقبت‌های دوران بارداری در هر شهر با استقرار نیروی سلامت و ماما در مراکز بهداشتی و در روستاها با استقرار نیروهای بهورز در خانه‌های بهداشت به مادران باردار ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در این مدت مراقبت پیش از بارداری برای ۳۰ درصد از بانوانی که قصد فرزندآوری داشتند، ارائه شده است.

احمدیان افزود :  همچنین در حوزه ارایه خدمات تخصصی مشاوره شیردهی در هر شهرستان یک مرکز با کارشناس آموزش دیده مستقر در خدمت مادران دارای فرزند شیرخوار است.

احمدیان بیان کرد: هم اکنون ۲۱ مرکز آموزش شیردهی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که از این تعداد پنج مرکز آموزش شیردهی در پنج منطقه بهداشتی شهرستان مشهد دایر است تا دسترسی مادران به آموزش‌های مورد نیاز آسان شود.

این مسئول گفت: رسالت مرکز آموزش تخصصی شیردهی سنجش مناسب، ارایه آموزش و مشاوره مناسب و تداوم شیردهی با شیر مادر است و مواردی که نیاز به شیر خشک احساس شود در شهر با صدور کوپن و در روستا با ارائه مجوز، دسترسی به شیرخشک میسر می‌شود.

وی افزود: در این مراکز آموزش شیردهی از مجموع نوزادان و کودکان شناسایی شده در سه ماهه نخست امسال، ۶۰ درصد نوزادان تا ۶ ماهگی، حدود ۸۸ درصد نوزادان تا پایان ۱۲ ماهگی و نزدیک به ۷۸ درصد نوزادان تا پایان ۲۴ ماهگی با شیر مادر تغذیه شدند.

احمدیان با بیان اینکه سالانه ۲۷ هزار زوج آموزش قبل از ازدواج را دریافت می‌کنند، ادامه داد: تاکنون هزار و ۵۰۰ زوج در قالب طرح «پیوند ماندگار» آموزش‌های مورد نیاز را دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.