امام جمعه بردسکن از حرف‌های تفرقه‌انگیز محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبردی دولت چهاردهم انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه بردسکن از حرف‌های تفرقه‌انگیز ظریف

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام علی‌اصغر امینی اظهار کرد: این نیرو که خود را منتسب به دولت منتخب دکتر پزشکیان می‌داند در رسانه ملی اعلام کرده بود که در تشکیل کابینه هیچ امتیازی به شیعیان داده نمی‌شود که این حرف‌ها خود بیانگر ایجاد دو قطبی کردن در کشور و جز بوی تفرقه چیز دیگری نیست.

امام جمعه بردسکن با بیان اینکه بنا به اظهارات رئیس جمهور منتخب که خود را وابسته به هیچ گروه و حزبی نمی‌داند، افزود: این نقل قول‌ها از طرف دکتر پزشکیان جای سؤال دارد و باید طرفداران دولت منتخب از وی مطالبه کنند و این نیروی نفوذی را سر جای خود بنشانند، در غیر این صورت مردم نخواهند گذاشت در آستانه تشکیل دولت چهاردهم این گونه حرف‌های تفرقه‌انگیز که باعث از بین بردن وحدت ملی می‌شود در کشور مطرح شود.

وی ضمن تقدیر از شور حسینی عزاداران در دهه اول ماه محرم به‌ویژه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی از بی‌توجهی به اقامه نماز اول وقت در روز عاشورا گلایه کرد و افزود: یکی از اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اقامه نماز بود، اما متأسفانه در روز عاشورای حسینی در وقت اذان برخی هیأت‌ها در گلزار شهدا به‌جای اینکه عزاداری را متوقف و نماز اول وقت را به‌جا بیاورند به عزاداری پرداختند که باید مسئولان هیأت‌های مذهبی، مبلغین و مداحان پاسخگو باشند.

امینی افزود: با وجود اینکه بنیاد شهید بستر لازم را برای اقامه نماز ظهر عاشورا فراهم کرده بود، اما متأسفانه برخی هیأت‌ها اقامه عزاداری را به اقامه نماز ترجیح دادند و در واقع نماز روز عاشورا در بردسکن مظلوم واقع شده است و باید متولیان امر پاسخگو باشند.

امام جمعه بردسکن با گرامیداشت هفته نماز جمعه و پنجم مرداد ماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام به فضیلت و اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و از دست‌اندرکاران ستاد اقامه نماز جمعه در شهرستان بردسکن قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های نماز جمعه هیچ ردیفی در بودجه‌های دولت ندارند، افزود: تمامی هزینه‌های ستاد نماز جمعه در شهرستان بردسکن توسط مردم تأمین می‌شود که در این راستا خیران می‌توانند نذرهایی را در راستای رفاه حال نمازگزاران داشته باشند.

امینی به وضعیت نامناسب جاده‌های ارتباطی شهرستان بردسکن اشاره کرد و گفت: متأسفانه در برخورد دو دستگاه سواری در محور روستایی بردسکن به شهرآباد دو کشته و دو مجروح برجای گذاشت که سه نفر آنها از اعضای یک خانواده بودند که می‌طلبد متولیان امر به فکر جاده‌های ارتباطی شهرستان بردسکن باشند و از طرف دیگر نیز رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند که شاهد این‌گونه حوادث ناگوار نباشیم.

امام جمعه بردسکن همچنین به افزایش جرایم رانندگی اشاره کرد و از رانندگان خواست قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت که مشمول جریمه نشوند و از طرف دیگر از وقوع تصادفات پیشگیری شود.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.