در حالی که دادگاه عالی سازمان ملل در تازه‌ترین ارزیابی خود، حضور اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را اقدامی از اساس «غیرقانونی» خوانده و خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی شده، اما شهرک‌نشینان صهیونیست در حال تشدید خشونت‌ها هستند.

اشغالگران و اندیشه بازنویسی جنایات دهه ۱۹۳۰

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که دادگاه عالی سازمان ملل در تازه‌ترین ارزیابی خود، حضور اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را اقدامی از اساس «غیرقانونی» خوانده و خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی شده، اما گزارش‌ها حاکی از آن است شهرک‌نشینان صهیونیست در حال تشدید خشونت‌ها با هدف الحاق نهایی کرانه باختری اشغالی هستند.

شهرک‌نشینان یهودی با بهره‌برداری از شرایط جنگ غزه، حملات خود را افزایش داده‌اند که به‌تازگی منجر به قانونی‌سازی پنج پاسگاه توسط دولت نتانیاهو شده است؛ این حرکت، بخشی از یک راهبرد حساب شده گسترش شهرک‌ها و پاک‌سازی قومی است که راه را برای الحاق رسمی نهایی هموار می‌کند.

دولت اشغالگر همچنین به‌تازگی اقدامات پیشنهادی اسموتریچ، وزیر دارایی راست‌افراطی برای قانونی کردن ایجاد پایگاه‌های شهرک‌نشینان، آغاز مناقصه برای هزاران واحد در شهرک‌های غیرقانونی و اعمال تحریم‌ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری را تصویب کرده است. اسموتریچ که خود یک شهرک‌نشین غیرقانونی کرانه باختری است، قول داده این اقدامات راه را برای معرفی یک میلیون شهرک‌نشین جدید هموار خواهد کرد.

از آغاز جنگ در نوار غزه، بیش از ۵۴۰ فلسطینی در کرانه باختری به قتل رسیده‌اند که ده‌ها مورد توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی بوده که تحت حمایت ارتش اشغالگر به روستاهای بی‌دفاع حمله می‌کنند. علاوه بر این، شبه‌نظامیان شهرک‌نشین «جوخه دفاع» مورد حمایت دولت که پس از ۷اکتبر به حدود ۷هزار تفنگ مجهز شده بودند، به پاک سازی قومی روی آورده‌اند. 

گام‌های مقدماتی توطئه
در ماه فوریه، سندی با عنوان «روز پس از حکمرانی حماس» توسط نتانیاهو به کابینه جنگی رژیم ارائه شد تا حاکمیت کامل اسرائیل را بر همه چیز در غرب رود اردن تأیید کند. در حال حاضر، حدود ۱۴۶ شهرک اسرائیلی و تقریباً ۱۹۱ پایگاه شهرک‌نشینان در کرانه باختری اشغالی وجود دارد که حدود ۴۶درصد از این سرزمین را تحت کنترل دارد.

تقریباً همه این شهرک‌های یهودی در منطقه C واقع شده‌اند که تقریباً ۶۱درصد از خاک منطقه را تشکیل می‌دهد و براساس توافق‌نامه اسلو در سال ۱۹۹۵ که با سازمان آزادی‌بخش فلسطین امضا شد، تحت کنترل کامل امنیتی و اداری اسرائیل است.

برای هموار کردن مسیر اشغال، میریام ادلسون، ثروتمندترین میلیاردر اسرائیل، به‌تازگی ۱۰۰میلیون دلار به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ کمک کرد و پیش‌بینی کرد پس از انتخاب او، الحاق کرانه باختری به اسرائیل را به رسمیت بشناسد.  

خالد برکات، رهبر جنبش راه انقلابی جایگزین فلسطین در گفت‌وگو با وبگاه The Cradle اعلام کرد برای توضیح موج جدید شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، باید به سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ برگردیم، یعنی به زمانی که آریل شارون نخست‌وزیر بود و تمام نیروهای اسرائیلی به دلیل مقاومت از غزه خارج شدند. شارون در موقعیتی قرار گرفت که متحمل شکست شده بود و به همین دلیل راهبرد اشغال تمام تپه‌های کرانه باختری را در پیش گرفت.برکات می‌افزاید: آن‌ها سپس سازمان‌های جدید مهاجران مسلح را تأسیس کردند؛ شبه‌نظامیانی که مستقیماً با ارتش اسرائیل همکاری می‌کنند. خطر اصلی در مسئله شبه‌نظامیان شهرک‌نشین در کرانه باختری این است آن‌ها بازیگران غیردولتی هستند، بنابراین وقتی روزانه به فلسطینی‌ها حمله می‌کنند، اسرائیل می‌گوید خب، ما کاری به آن نداریم، آن‌ها فقط ساکنان کرانه باختری هستند.

آن‌ها شهرک‌نشینان مسلح استعمارگر هستند که فلسطینیان را به یاد همان باندهایی می‌اندازند که در دهه ۱۹۳۰ در فلسطین وجود داشتند و در واقع رژیم صهیونیستی را پایه‌گذاری کردند.سال ۲۰۱۹، نتانیاهو پیشنهاد ضمیمه کردن دره اردن را داد. در حالی که اسرائیل اکنون در تلاش است به هر شیوه‌ای به برتری نظامی بر حماس و حزب‌الله لبنان برسد، نتانیاهو ممکن است بر تلاش‌ برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی متمرکز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.