با نزدیک‌شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا، رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو با بیان اینکه نتیجه‌ای را که شورای ملی انتخابات اعلام خواهد کرد، به رسمیت می‌شناسد و از آن دفاع می‌کند، تأکید کرد: «صلح پیروز خواهد شد».

ونزوئلا در تدارک انتخابات ریاست‌جمهوری / مادورو: صلح پیروز خواهد شد

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌گوید: هیچ‌کس نمی‌تواند نام کشورش یا روند انتخاباتی را که قرار است در ۲۸ ژوئیه برگزار شود، تحریف کند. او با بیان اینکه نتیجه‌ای را که شورای ملی انتخابات اعلام خواهد کرد، به رسمیت می‌شناسد و از آن دفاع می‌کند، تأکید کرد: «صلح پیروز خواهد شد». مادورو افزود که یک رئیس‌جمهور مستقل است و «هرگز عروسک دست کسی نخواهد بود.»

«طارق ویلیام صعب» دادستان کل ونزوئلا در تدارک برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، از استقرار ۱۲۳۶ کارمند در سراسر این کشور خبر داد و تصریح کرد که مأموریت آن‌ها توجه ۲۴ ساعته به تمام جزئیات مربوط به رویداد انتخابات در روز یکشنبه آینده است. او نسبت به اعلام نتایج قبل از صدور رسمی نتایج توسط شورای ملی انتخابات هشدار داد و تصریح کرد که این اقدام یک «جرم انتخاباتی» تلقی خواهد شد.

در همین حال، معاون رئیس حزب متحد سوسیالیست، «دیوسدادو کابیو» گفت: راست افراطی گمان می‌کند که می‌تواند مردم ونزوئلا را با متحدان بین‌المللی خود و رسانه‌های آن‌ها بترساند. او که در حمایت از رئیس‌جمهور فعلی صحبت می‌کرد، افزود: با مادورو؛ برتری با مردم، امید و صلح خواهد بود و کل کشور پیروز خواهد شد.

از سوی دیگر، رهبر راست افراطی، «ماریا کورینا ماچادو» شورای ملی انتخابات را متهم کرد که برای ناظران مخالف، کارت شناسایی برای انجام وظایف خود در طول انتخابات صادر نمی‌کند.

با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا، شبکه تلویزیونی «تله‌سور» گزارش داد: در وزارتخانه‌های دفاع و کشور تصمیماتی گرفته شده است که حمایت از حق رأی‌دهندگان برای شرکت در انتخابات را تضمین می‌کند.

«فرماندهی عملیات راهبردی نیروهای مسلح ملی بولیواری» کنترل شدیدی را بر حرکت مردم در مسیرهای مختلف اعمال کرده است. هدف از این اقدام «حفاظت از مرزها و جلوگیری از فعالیت افرادی است که می‌توانند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری امنیت کشور را تهدید کنند».

براین‌اساس، فروش مشروبات الکلی و وسایل آتش‌بازی، حمل چاقو و سلاح گرم، تردد وسایل نقلیه سنگین، برگزاری اجتماعات و تظاهرات عمومی و یا هر اقدام مشابه دیگری که ممکن است به روند انتخابات آسیب برساند، ممنوع خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.