وزیر کشور در واکنش به اختلال شبکه جی‌پی‌اس در روزهای اخیر با تأکید بر اینکه اصل این اختلال سیگنالی باید توسط وزارت ارتباطات پیگیری شود، اگر معلوم شد این اختلال غیرمعمول است، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید محل ایجاد این سیگنال‌ را شناسایی کنند.

اگر اختلال در شبکه جی‌پی‌اس غیر معمول باشد باید دستگاه‌های امنیتی ورود کنند/ثبت نام در سامانه سماح برای دریافت ارز ضروریست

احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص اختلال گسترده شبکه مکان یاب موسوم به جی‌پی‌اس در شماری از کلان شهرهای کشور که موجب اختلال برنامه  های مسیر یاب و تاکسی های اینترنتی شده و گفته می‌شود مناشا ان سیگنال‌های فیک  و جعلی است، گفت: اصل این اختلال که سیگنالی است باید توسط وزارت ارتباطات پیگیری شود و اگر معلوم شد این اختلال غیرمعمول است، دستگاه‌های اطلاعاتی باید محل ایجاد این سیگنال‌ها را شناسایی کنند. تشخیص استفاده غیرقانونی از سیگنال‌ها با وزارت ارتباطات و دستگاه‌های پدافندی است، ولی اگر آنها نتوانستند این تشخیص را بدهند، دستگاه‌های اطلاعاتی می توانند ورود کنند.

وی در خصوص اینکه وزارت کشور گزارشی در این خصوص از دستگاه های فوق و مسئول پیگیری دریافت کرده یا نه، اظهار داشت: خیر من تا الان گزارش جمع بندی از شناسایی این سیگنال‌ها را در اختیار ندارم.
الان من گزارش جمع بندی از شناسایی این سیگنال ها را در اختیار ندارم.

وزیر کشور درباره اقدامات این وزارتخانه برای راهپیمایی اربعین گفت: تمامی تمهیدات برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی را انجام داده‌ایم. امیدواریم مانند سال گذشته اربعین خوب و با شکوهی را شاهد باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس آنلاین در مورد تأمین پارکینگ در شهرهای مرزی برای زائران، همچنین خدمات اپلیکیشن همراه برای شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعسین، گفت: در مرزها پارکینگ‌های مناسبی مانند سال گذشته تعبیه شده و مشکلی نداریم. همچنین یک اپلیکیشن همراه برای زائران اربعین در حال آماده‌سازی است تا زوار از آن استفاده کنند.

وزیر کشور اظهار کرد: لازم است متقاضیان در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا تاریخ عزیمت و مرزهای ورودی و خروجی زوار قابل برنامه‌ریزی باشد و کسانی که در این سامانه نام‌نویسی کنند، خواهند توانست ارز زیارتی دریافت کنند.

وحیدی ادامه داد: درخواست داشتیم که تعدادی از اتوبوس های خود را در خاک عراق مستقر کنیم تا به حمل و نقل کمک کنند که طرف عراقی اجمالا قبول کرده است. درباره پارکینگ‌های عراقی هم صحبت کردیم که آنها را آسفالت کنند که قبول کرده و در برخی پارکینگ‌ها هم اجرا کرده اند. در حال پیگیری موضوعات مربوط به اربعین هستیم.

وی همچنین در خصوص هماهنگی‌های آینده برای ایام اربعین گفت: امیدواریم با همکاری مسئولین و ستاد کل نیروهای مسلح، مجوزهای لازم برای استقرار سربازان و ارائه خدمات بهتر به زائران را دریافت کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: لازم است متقاضیان در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا تاریخ عزیمت و مرزهای ورودی و خروجی زوار قابل برنامه‌ریزی باشد و کسانی که در این سامانه نام‌نویسی کنند، خواهند توانست ارز زیارتی را دریافت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.