معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا ودارو، از افزایش درآمدهای سازمان غذا و دارو در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خبر داد.

درآمدهای اختصاصی سازمان غذا و دارو افزایش یافت

فرشته میرزازاده گفت: در راستای ایجاد منابع پایدار، با الکترونیک‌سازی فرآیند وصول درآمدهای اختصاصی حاصل از اجرای تعرفه‌های ماده ۲۴ در سازمان غذا و دارو، درآمدهای این سازمان افزایش یافت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه برنامه ریزی مالی، بودجه و پایش عملکرد سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های اعمال شده، درآمدهای این سازمان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال از آن قبل افزایش ۳ برابری داشته است.

میرزازاده افزود: همچنین با وجود عدم تغییر تعرفه‌های درآمدی در سال ۱۴۰۲، افزایش کنترل داخلی در فرایندهای وصول درآمد موجب افزایش ۱۸ درصدی درآمدهای وصولی این سال نسبت به سال ۱۴۰۱ شده بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: کنترل و هدایت هدفمند اعتبارات عمرانی معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از طریق سطح بندی و ابلاغ شیوه نامه عملیاتی شده است، همچنین به منظور جلوگیری از اتلاف منابع و تأمین پایدار منابع مالی جهت توسعه و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی معاونت‌های غذا و دارو، شیوه نامه سطح بندی معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور ابلاغ شد.

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی آزمایشگاه‌های مرجع بر اساس ابلاغ اعتبار به معاونت‌های غذا و دارو، تصریح کرد: این ابلاغ در راستای تجهیز و ارتقای توانمندی آزمایشگاه‌های مرجع معاونت غذا و دارو کشور بوده است. همچنین اعتبارات لازم در راستای توسعه، تکمیل و تجهیز ساختمان معاونت، آزمایشگاه، انبار دارویی و انبار استراتژیک دارو و تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو کشور در سال‌های ۱۴۰۲- ۱۴۰۰ نیز ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.