رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۸ هزار قلاده سگ صاحبدار این استان در سه ماه نخست امسال در برابر بیماری هاری واکسینه شدند.

واکسینه شدن ۲۸ هزار قلاده سگ صاحبدار در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا بهروزیان عنوان کرد: این میزان واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار در خراسان رضوی، ۱۰۹ درصد نسبت به پیش‌بینی‌ها افزایش دارد.

وی بیان کرد: طبق آزمایش‌های انجام شده در این مدت ۱۶ مورد ابتلا به هاری حیوانات در استان خراسان رضوی ثبت و قطعی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۳۱ درصدی داشته است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: از جمله موارد ابتلا به هاری شناسایی شده در استان می‌توان به یک قلاده پلنگ اشاره کرد که در ۱۸ اردیبهشت ماه به شکل لاشه در شهرستان فریمان پیدا شد.

به گفته وی، ابتلا به هاری ۹ قلاده سگ، یک گربه وحشی، یک رأس گوسفند و یک رأس گوساله از دیگر موارد شناسایی شده است.

بهروزیان با بیان اینکه از مشکلات بزرگ امسال در خراسان رضوی افزایش بالای موارد حیوان گزیدگی در انسان است، افزود: بزرگترین مشکل و عامل اصلی در این زمینه جمعیت بالای سگ‌های بدون صاحب است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۶ مورد مبتلا به هاری در خراسان رضوی هفت مورد یعنی نزدیک به ۵۰ درصد سگ‌های بدون صاحب هستند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد سگ‌های بدون صاحب نداریم، گفت: مجموع جمعیت سگ‌های صاحب دار در این استان بیش از ۸۶ هزار قلاده برآورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.