نگرانی از کاهش مصرف نفت در چین، قیمت نفت را ۱.۵ درصد کاهش داد.

نگرانی در مورد مصرف چین، ‌بازارهای جهانی نفت را سرخ کرد

به‌گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به علت کاهش تقاضا از سوی چین، حدود ۱.۵ درصد کاهش یافت.هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۲۴ سنت کاهش ۸۱.۱۳ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۱۲ سنت کاهش ۷۷.۶ دلار معامله شد.

قیمت نفت برنت طی هفته گذشته بیش از یک درصد و نفت خام آمریکا بیش از ۳ درصد افت کرد.در ابتدای معاملات انتشار آمارهای بهتر از انتظار تولید ناخالص داخلی آمریکا سبب تقویت بازار شد؛ اما در ادامه این افزایش قیمت‌ها تحت تاثیر نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای نفت در چین قرار گرفت.

آمارهای منتشره در هفته گذشته نشان داد که واردات نفت کوره چین در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ حدود ۱۱ درصد کاهش یافته و نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز تقاضا در چین را بیشتر کرد. تحلیلگران می‌گویند، اقتصاد چین در معرض ورود به چرخه تورمی قرار گرفته که در آن قیمت‌ها به خاطر کاهش تقاضا کم شده است.

در عین حال، انتظار می‌رود که تقاضا از سوی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان هم کاهش یابد، چراکه پالایشگاه‌های آمریکایی در حال آماده شدن برای کاهش تولید خود با نزدیک شدن به پایان فصل رانندگی تابستان در اوایل سپتامبر هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.