مدیرعامل مؤسسه سینماشهر از راه‌اندازی ۱۰۰۰ پرده سینما در سراسر کشور تا سال آینده خبر داد.

راه اندازی یک هزار پرده سینما تا سال آینده

به گزارش قدس آنلاین، هاشم میرزاخانی، مدیرعامل مؤسسه سینما شهر در دیدار با کانون مرکزی اعضای انجمن سینماداران کشور گفت: سالی را پشت سر گذاشتیم که دوران پررونق سینما بود و هنوز هم این رونق وجود دارد. صاحبان سینما و آثار بعد از دوره مشقت بار به درآمد بازگشتند و چرخ سینما بعد از  پایان اپیدمی رونا به راه افتاد.

مدیرعامل مؤسسه سینما شهر به شکسته شدن انحصار تجهیزات فنی سینما اشاره و خاطرتشان کرد: تلاش ما پایین آوردن قیمت ساخت سینماها بود. نرخ اقلام مختلف سالن سینما امروز روند نزولی دارد و آن حباب قیمت‌ها با تلاش‌­های همه جانبه شکسته شد.

مدیرعامل مؤسسه سینما اضافه کرد: امروز آمفی تئاترها در استان‌های فاقد سینما با چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان به صورت کامل به صوت و تصویر تجهیز می‌شود و به همت دوستان سینماشهر بسیاری از شهرستان‌های فاقد سینما دارای سینما شدند؛ البته اگر حمایت صنف هم نبود امروز شاهد این اتفاق نبودیم.

وی افزود: روزی که این نهضت را در تجهیز سینماها شروع کردیم، ۵۷۰ پرده سینما داشتیم و امروز از ۹۰۰ پرده رد شده و هدف‌مان ۱۰۰۰ پرده است که در سال ۱۴۰۴ اتفاق خواهد افتاد.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سالن­های آمفی تئاتر در اکثر شهرهای کشور با طرح ارائه شده مقرر شد از پتانسیل آن برای نمایش آثار سینمایی بهره برده  و آمفی تئاترهای ادارات ارشاد شهرهای فاقد سینما را به سالن­های چند منظوره تبدیل کنیم. خوشبختانه با این طرح‌ و تجهیز سالن‌های سینما، تقریباً شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر به سینما مجهز شدند. این اتفاق بیشتر در شهرهای محروم و مرز نشین افتاده است.

او در ادامه صحبت‌هایش به شبکه شناسا و تسهیل در پخش و اکران اشاره کرد و افزود: اتفاق مهمی که در جهت توسعه زیرساختی سینماهای سراسر کشور افتاد بحث ارتباط شبکه شناسا در تسهیل پخش و اکران فیلم‌ها بود. یعنی پیش از این برای نقل و انتقال فیلم‌ها به سینماها در سراسر کشور از وسایل نقلیه استفاده می‌شد و شناسا این مسیر را تغییر داد.

میرزاخانی تأکید کرد: امروز دیگر سینمادار مدت زیادی منتظر فیلم نمی‌ماند و تسهیل سامانه شناسا در پخش فیلم‌ها به کمتر از ۲ ساعت رسیده است.

مدیرعامل مؤسسه سینما شهر با اشاره به اختصاص فیبر نوری به سینماهای سراسر کشور، گفت: با اختصاص بودجه جهت توسعه فیبر نوری و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن توسط مؤسسه سینما شهر قصد داریم زمان دسترسی سینمادارها به فیلم‌ها را کمترین حد ممکن برسانیم. این اتفاق البته در دیگر بخش‌ها از جمله تبلیغات سینماها هم تأثیر می‌گذارد.

راه‌اندازی سینماکارت برای توسعه سبد اقتصادی سینما

میرزاخانی به راه اندازی سامانه سینما کارت هم اشاره کرد و گفت: ما در سامانه آی‌تیکت، سینما کارت هم قرار دادیم که ارگان‌ها و سازمان‌ها بتوانند بلیت خریداری کنند. این سینما کارت اجازه می‌دهد فیلم و صندلی‌شان را انتخاب کنند و اتفاقی است که سبد سینمای ایران را گسترش خواهد داد. الان به محض پرداخت همین سینما کارت پول به حساب سینمادارها می‌رود و مانند یارانه‌ها قدیمی برای وصول پولشان دچار مشکل نخواهند شد.

وی ادامه داد:  امروز ضریب اشغال سینماها از ۳.۲ در ابتدای دولت سیزدهم به بالای ۱۴ درصد رسیده است. چرا که ما بازار توزیع و فروش‌مان را گسترش دادیم یعنی امروز به همه اپلیکیشن‌ها اجازه دادیم بلیت فروشی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.