خبر فوری

نشریه «فایننشال تایمز» با تأکید بر این که «اسرائیل در ایجاد بازدارندگی مقابل دشمنان خود موفق نبوده است»، از «سناریوی کابوس آمیز» پس از ترور «اسماعیل هنیه» صحبت می‌کند که قدرت‌های منطقه‌ای در طول جنگ در مورد آن هشدار داده بودند.

«فایننشال تایمز»: با وجود حملات متعدد، «اسرائیل» نتوانسته است در مقابل دشمنانش بازدارندگی ایجاد کند

«فایننشال تایمز» در گزارشی نوشت: «حملات متعددی که اسرائیل از ۷ اکتبر انجام داد، در ایجاد بازدارندگی مقابل دشمنانش موفق نبوده است». این نشریه خاطرنشان کرد که «اسرائیل ماه‌هاست که با حزب‌الله با حملات فزاینده‌ای مبادله می‌کند»، درحالی‌که «اکنون دشوار است تصور کنیم که چگونه ترور فؤاد شکر، به واکنش شدیدتری منجر نمی‌شود؛ امری که مخالفان را بیشتر به چرخه خطرناک تشدید تنش سوق می‌دهد».

همچنین، بر اساس گزارش «فایننشال تایمز»، ایالات متحده که برای دفاع از اسرائیل تعهد قاطع داده، ممکن است «در خطر کشیده‌شدن به یک درگیری عمیق‌تر باشد و احتمالاً نیروهایش در عراق و سوریه هدف حمله قرار بگیرند». همان‌طور که محموله‌های بین‌المللی که در حال حاضر در دریای سرخ مورد حمله یمن قرار می‌گیرند، ممکن است با «تهدیدهای بزرگ‌تری» مواجه شوند، درحالی‌که «کشورهای عربی نگران عوارض جانبی احتمالی هستند».

به گزارش «فایننشال تایمز»، این همان سناریوی کابوس‌آمیزی است که «قدرت‌های منطقه‌ای در طول جنگ اسرائیل علیه غزه درباره آن هشدار داده بودند».

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.