سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی گفت: با آغاز به‌کار سامانه اشتغال، وضعیت همه افراد تحت پوشش بهزیستی ارزیابی و نیازسنجی شده است و برای آنان پرونده الکترونیک اشتغال تشکیل می‌شود.

پرونده الکترونیک اشتغال برای همه مددجویان بهزیستی تشکیل می‌شود

محسن ایروانی با تاکید بر اینکه معلولیت مانعی برای اشتغال نیست، افزود: پرونده اشتغال برای مددجویان ۱۸ تا ۶۵ سال که توانایی جسمی و روانی انجام کار را داشته باشد، تشکیل می‌شود و اگر فردی آگاهی، مهارت و شرایط لازم اشتغال را نداشته باشد، برای او تسهیل گری شغلی انجام می‌دهیم و به طور مثال او را به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌کنیم و بخشی از هزینه مهارت‌آموزی او را کمک می کنیم تا این فرد گواهی مهارتی بگیرد و پس از آن اگر متقاضی دریافت وام باشد، وام می دهیم اگر متقاضی شغل باشد، او را به کارفرمایان بخش خصوصی معرفی می‌کنیم.

وی درباره کارفرمایانی که با بهزیستی همکاری دارند، گفت: اطلاعات این کارفرمایان تحت سامانه نیست؛ برخی از آن ها را به صورت موردی شناسایی کرده‌ایم و برخی از کارفرمایان نیز به صورت داوطلبانه مراجعه کرده‌اند.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تاکنون آماری از مددجویان جویای شغل بهزیستی نداشته‌ایم، گفت: تاکنون خدمات اشتغال بهزیستی به مددجویان مبتنی بر تقاضا بوده است به آن معنا که مددجو مراجعه کرده و خدمتی به او ارائه شده است اما با آغاز به کار سامانه اشتغال بهزیستی، افراد جامانده را شناسایی می‌کنیم.

ایروانی تاکید کرد: شناسایی مددجویان جویای شغل به طور اتوماتیک انجام می‌شود و نیازی به مراجعه مددجویان نیست. اکنون بانک اطلاعاتی ۹۰۰ هزار نفر در مراکز مثبت زندگی درحال ورود به سامانه اشتغال است که طی یک ماه کاری به طول می‌انجامد.

وی تصریح‌کرد: البته این اطلاعات مربوط به بانک اطلاعاتی موجود در بخش غیردولتی است و اطلاعات برخی دیگر از مددجویان در بخش دولتی است که به تدریج اطلاعات آن ها نیز وارد سامانه می‌شود.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه فعالیت سامانه اشتغال چند مرحله دارد، اظهار داشت: مرحله نخست این سامانه شامل ارزیابی و نیازسنجی از وضعیت از همه مددجویان واجد شرایط بهزیستی به صورت آزمایشی در استان قزوین آغاز به کار کرده است و از اول شهریور در کل کشور اجرایی خواهد شد.

ایروانی افزود: اطلاعات سامانه اشتغال به احصای آمار تعداد مددجویان جویای کار، آمار مددجویان شاغل، آمار علاقه مندان مددجویان جویای کار به اشتغال و اطلاعات مربوط به مهارت و تجربه مددجویان در زمینه‌های شغلی کمک می‌کند. این سامانه به ما کمک می‌کند تا بدانیم کدامیک از مددجویان گواهی مهارتی و پروانه کسب دارند تا برای اشتغال و ورود آن ها به چرخه توانمندسازی اقتصادی، برنامه ریزی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.