آخر هفته گذشته و در حاشیه مسابقات سوارکاری استانی که در پیست سوارکاری ارشاد مشهد برگزار شد، اقدامی صورت گرفت که نشان از روح پهلوانی و منش انسان‌دوستی میان علاقه‌مندان به ورزش داشت.

کمک به کودکان مبتلا به سرطان از پیست سوارکاری

به گزارش قدس خراسان، جمعه گذشته در میان هیاهو و شور و نشاطی که سوارکاران برای رقابت در میدان ورزش داشتند، عده‌ای از همین ورزشکاران و علاقه‌مندانی که به تماشای رقابت‌های سوارکاری نشسته بودند، در حرکتی فرهنگی و انسان‌دوستانه به کمک کودکان مبتلا به سرطان در خراسان رضوی آمدند. این اقدام با همکاری مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان رضوی و مجموعه ورزشی ارشاد مشهد 

انجام شد. 

کودکان مبتلا به سرطان، زیر چتر حمایت ورزشی‌ها
مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان رضوی با بیان این مطلب که مسئولیت اجتماعی تک‌تک ما در شرایط فعلی با توجه به شیوع سرطان در میان کودکان، حمایت از آن‌ها و خانواده‌هایشان است، گفت: وقتی فعالان اجتماعی در کنار مردم باشند و اقدامات آن‌ها با اطلاع‌رسانی همراه شود، امداد و کمک به خانواده‌هایی که کودک مبتلا به سرطان دارند، راحت‌تر خواهد بود و تعداد بیشتری از این کودکان زیر چتر حمایتی مؤسسه‌ای قرار خواهند گرفت.
شیما شریفی ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که در گذشته صورت گرفته بود، با همراهی مسئولان مجموعه سوارکاری ارشاد بر آن شدیم با استقرار در محل رقابت‌های سوارکاری استان زمینه را برای حمایت بهتر و بیشتر خیران از کودکان مبتلا به سرطان فراهم آوریم. 
وی اظهار کرد: در این حرکت فرهنگی شرایط برای اعلام آمادگی خیران از راه‌های مختلف فراهم شده بود و با اینکه تجربه اولمان پس از سال‌ها در این مجموعه ورزشی بود، نتایج قابل قبولی از حضور در کنار ورزشکاران و ورزش‌دوستان بدست آوردیم.
شریفی به اقدام تحسین‌برانگیز یکی از هموطنان مقیم خارج در حاشیه این مراسم اشاره کرد و افزود: این خیر که از همشهریان مقیم کاناداست، با اینکه تا به حال در شرایط مختلف کمک‌های قابل توجهی به مؤسسه ما که نمایندگی مؤسسه محک در استان است، انجام داده، در حرکت انسانی امروز نیز سهم قابل توجهی داشته و هزینه تهیه پروتز و عمل جراحی یکی از کودکان نیازمند با مبلغ حدود یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را برعهده گرفت که مطمئناً با این اقدام جان دوباره‌ای به این کودک بخشیده خواهد شد و کمک بزرگی به خانواده‌اش خواهد بود.

از مشهد تا ونکوور به عشق حمایت از کودکان مبتلا به سرطان
خیر مشهدی مقیم کانادا نیز در خصوص هدفش از کمک به درمان کودکان مبتلا به سرطان گفت: حدود ۲۳ سال است در کانادا زندگی می‌کنم و در این سال‌ها هر بار به مشهد می‌آمدم، با توجه به علاقه زیادی که به دنیای بچه‌ها دارم و احساسم این است که هیچ چیزی نباید آن‌ها را از این دنیای زیبایشان دور کند، به دیدار کودکان بستری در بیمارستان دکتر شیخ می‌رفتم تا اینکه با دوستانمان در مؤسسه محک آشنا شدم و کارم را در راستای زیباتر کردن دنیای کودکان مبتلا به سرطان در مشهد شروع کردم.
هانا کاملیان ادامه داد: شاید این حس به دلیل این بوده که خودم از دو سالگی دچار یک بیماری شدم که هنوز با من است و این شرایط را بیشتر درک می‌کنم که یک کودک بیمار چه وضعیتی دارد و در کنار او خانواده‌اش هم نیاز به همراهی دارد.
وی افزود: با اینکه خیلی دوست داشتم پزشک شوم و کودکان بیمار را معالجه کنم؛ اما بنا به دلایلی این شرایط برایم فراهم نشد. با وجود این حتی وقتی در ونکوور هستم نیز با برخی از بیمارستان‌های آنجا افتخاری همکاری دارم و در امور مربوط هر کمکی که از دستم برآید، انجام می‌دهم. این هم به همان موضوع مورد علاقه‌ام که دنیای زیبای کودکان است، برمی‌گردد. آرزویم این است روزی برسد که هیچ کودک بیماری در دنیا برای نبود امکانات دچار مشکل نشود و همه کودکان مبتلا به بیماری به خصوص بیماری‌های خاص با همراهی و کمک خیران سلامتی خود را بدست آورند.

ورزشی‌ها در کنار محک

مسئول برگزاری مسابقات سوارکاری در مجموعه سوارکاری ارشاد نیز درباره مسابقات مزبور و اقدامی که در راستای کمک به کودکان مبتلا به سرطان صورت گرفت، گفت: حدود ۶ یا ۷ سال پیش نیز برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان اقداماتی مشابه این موضوع که امروز شاهد آن بودیم، صورت گرفت که در راستای آن بار دیگر شرایطی فراهم آمد تا با همراهی مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان رضوی و حمایت ورزشکاران، علاقه‌مندان و خیران به این کودکان 
کمک کنیم.
هانیه نیکوئی ادامه داد: مسابقات این دوره که پنجمین دوره از مسابقات پرش با اسب استانی بود، با توجه به فضای خوب و همکاری و همراهی که خیران داشتند، در محیطی دلنشین برگزار شد که امیدواریم با تداوم چنین حرکت‌هایی هرکدام از ما بتوانیم حامیان قابل اتکایی برای کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها باشیم.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.