وزیر راه و شهرسازی از اتصال راه آهن چابهار_ زاهدان به بندر شهید بهشتی تا پایان سال خبر داد.

اتصال راه آهن چابهار- زاهدان به بندر شهید بهشتی تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین مهرداد بذرپاش در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: با تزریق منابع مالی مناسب به کلان پروژه کریدوری چابهار- زاهدان تا پایان سال این مسیر ریلی راهبردی شمال-جنوب به بندر ترانزیتی و بین‌المللی شهیدبهشتی چابهار متصل خواهد شد.

بر اساس این گزارش،  وزیر راه و شهرسازی پیش از این نیز از تزریق منابع مالی به پروژه‌های ریلی و سرعت گرفتن آن‌ها خبر داده بود که راه آهن چابهار به زاهدان و را آهن اردبیل-میانه از جمله این پروژه‌هاست.

پیش از این وزیر راه و شهرسازی روز ۱۱ خرداد ماه امسال در گفت‌وگو با ایرنا گفته بود: بهره‌برداری از پروژه ریلی چابهار - زاهدان - میلک - سرخس، چابهار را به قطب بسیار مهم اقتصادی و تبدیل به یک نگین راهبردی، ترانزیتی در منطقه خواهد کرد، البته قطعه زاهدان به خاش حدود یک و نیم سال گذشته در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: محور بعدی ۴۵۰ کیلومتر از چابهار تا محدوده خاش است که تاکنون منابع خوبی به این پروژه تزریق شده و بزودی نیز منابع جدیدی به آن تعلق می‌گیرد تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

بذرپاش عنوان کرد: رئیس جمهور شهید نیز تاکید داشته تا پایان سال ۱۴۰۳ این محور راهبردی باید به بهره برداری برسد، در همین راستا قطعات شمالی از زاهدان تا میلک از یک طرف، زاهدان تا خراسان جنوبی از سوی دیگر کار این پروژه به سمت خراسان مرکزی و منطقه سرخس در ۱۶ جبهه کاری در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قطعا با این اقدام چابهار تبدیل به قطب بسیار مهم و یک نگین راهبردی - ترانزیتی در منطقه خواهد بود و سیستان و بلوچستان اصلی ترین تاثیر مستقیم اقتصادی در حوزه عملیات گسترده ترانزیتی را خواهد دید. این اقدام سیستان و بلوچستان را به یکی از شاهراه‌های اصلی تردد کالاهای ترانزیتی در منطقه تبدیل خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.