یک مطالعه جدید می گوید که انجام کارهای روزمره خانه یا محل کار برای محافظت از فرد در برابر سکته کافی نیست.

نتیجه پژوهش‌های محققان سوئدی؛ اگر می‌خواهید سکته نکنید این کارها را انجام دهید

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که افراد برای کاهش خطر سکته مغزی باید فعال‌تر باشند، چه با ورزش در اوقات فراغت خود یا دوچرخه سواری یا پیاده روی تا محل کار.

دکتر «آدام ویکتوریسون»، محقق ارشد از دانشگاه گوتنبرگ سوئد، گفت: «فعالیت بدنی در اوقات فراغت و با توجه به اینکه بسیاری از مشاغل و فعالیت‌های خانگی کم‌تحرک‌تر شده‌اند، حایز اهمیت است.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های سلامتی بیش از ۳۶۰۰ نفر در سوئد را که برای حدود دو دهه ردیابی شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

به طور کلی، محققان دریافتند که سطوح بالای فعالیت بدنی در اوقات فراغت با کاهش ۶۶ درصدی خطر مرگ بر اثر سکته مغزی یا سکته مغزی ناتوان کننده مرتبط است.

محققان دریافتند افرادی که به طور منظم ورزش با شدت متوسط انجام می‌دهند، ۴۶ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند. به عنوان مثال می‌توان به پیاده روی سریع، ایروبیک در آب، دوچرخه سواری آهسته، یا بازی تنیس دو نفره اشاره کرد.

ورزش منظم با شدت بالا خطر را حتی بیشتر کاهش داد و آن را تا ۵۳ درصد کاهش داد. به عنوان مثال می‌توان به دویدن، شنا، طناب زدن، یا دوچرخه سواری سریع اشاره کرد.

علاوه بر این، محققان دریافتند افرادی که با دوچرخه یا پیاده روی به محل کار خود می‌روند، ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.

با این حال، فعالیت بدنی خانگی یا زمان صرف شده در محل کار با کاهش سکته همراه نبود.

ویکتوریسون گفت: «به نظر می‌رسد اینکه ما چگونه و چه زمانی فعالیت بدنی را انجام می‌دهیم، نقش مهمی در تعیین مزایای سلامتی آن دارد.»

ویکتوریسون گفت: «شغل‌هایی که از نظر فیزیکی اغلب با استرس، آلودگی هوا و به طور کلی شرایط اجتماعی-اقتصادی ضعیف‌تر مرتبط هستند می‌توانند اثرات مثبت فعالیت بدنی را خنثی کنند.»

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.