۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 1004194

قیمت هر کیلو گرم دام سبک زنده در بازار داخل بین ۳۰۰ تا ۳۳۰، دام سنگین ۱۷۰ تا ۱۸۰، مرغ ۵۴ هزار تومان است. نرخ جوجه یک روزه نیز بین ۱۰ تا ۲۴ هزار تومان متغیر است.

چه خبر از قیمت دام و طیور زنده؟

به‌گزارش قدس آنلاین، گرمای هوا سبب شده تا قیمت‌ها در بازار کالاهای اساسی و کالاهای فسادپذیر مانند گوشت تغییر نداشته باشد. حدود یک ماه است که ثبات در این بازار برقرار بوده و نرخ‌ها کاهش کمی داشتند.

قیمت گوسفند

در حال حاضر قیمت هر کیلو گرم دام سبک زنده(گوسفند) بر اساس نژاد و استان آن بین ۳۰۰ تا ۳۳۰ هزار تومان متغیر است.

نرخ گوساله

در بازار دام سنگین زنده، هر کیلو گرم گوساله نیز بر اساس مولفه‌هایی مانند سن، نژاد و غیره بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان در نوسان است.

قیمت جوجه یک روزه

در بازار جوجه یک روزه، نرخ هر قطعه جوجه بسته به برند آن و سایر عوامل بین ۱۰ تا ۲۴ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

گفتنی است؛ پیش بینی می‌شود در مرداد ماه ۱۴۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور انجام شود و این عدد برای ماه قبل ۱۴۸ و برای خرداد ۱۵۲ میلیون قطعه بود.

در واقع با افزایش دما و کاهش تقاضا در بازار میزان جوجه‌ریزی کاهش داشته است.

نرخ مرغ

بازار گوشت مرغ با مدیریت انجام شده از دی ماه سال گذشته ثبات نسبی داشت و میزان تولید ضمن پوشش بازار داخل، بخشی نیز صادر می‌شود.

در حال حاضر هر کیلو گرم مرغ زنده درب مرغداری به طور میانگین بسته به وزن و نژاد آن حدود ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان انجام می‌شود؛ البته این نرخ بین ۵۶.۵۰۰ تا ۶۰ هزار تومان متغیر بوده و در برخی استان‌ها که میزان تولید کمتر است مانند استان‌های گرمسیر بالاتر و در برخی استان‌ها که تولید بیشتری دارند این قیمت پایین‌تر است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.