کارشناس عرب زبان در اظهاراتی انتخاب «یحیی السنوار» به ریاست دفتر سیاسی حماس و جانشینی شهید «اسماعیل هنیه» را «سیلی» بر صورت سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

انتخاب السنوار؛ سیلی تازه‌ای بر صورت اطلاعات اسرائیل

«شادی شرف» کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی اظهار کرد: انتخاب السنوار سیلی جدیدی به صورت اطلاعات نظامی اسرائیل پس از ضربه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) نواخت.

وی اضافه کرد: در پیش‌بینی‌های اسرائیل برای جانشینی اسماعیل هنیه، نامی از یحیی السنوار ذکر نشده بود.

شرف این انتخاب را چالشی برای سیستم امنیتی و تمامی حملات نظامی و جنگ نسل‌کشی در غزه دانست و خاطرنشان کرد: انتصاب السنوار موید این است که جهت گیری حماس همچنان به سمت مقاومت و پایبندی به این گزینه است؛ زیرا السنوار کسی است که مذاکرات را رهبری می‌کند و مغز متفکر عملیات طوفان الاقصی بود.

وی با یادآوری اینکه السنوار نه تنها در میان حماس، بلکه در میان بسیاری از گروه‌ها در نوار غزه محبوبیت گسترده‌ای دارد، تاکید کرد: او توانست روابط با همه جناح‌ها و گروه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کند که در مقایسه با دوره‌های گذشته بسیار قابل قبول بود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که جنبش حماس، یحیی السنوار را به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه تعیین کرد. وی که ۶۲ سال سن دارد ریاست جنش حماس در نوار غزه را برعهده داشته است.

این تصمیم پس از شهادت شهید هنیه در ۱۰ مرداد صورت می‌گیرد که در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی در تهران به همراه محافظش به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی یک دادگاه رژیم صهیونیستی به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان آزاد شد؛ وی از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نامش را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.