فرمانده ارشد انتظامی خراسان رضوی گفت: با یادبود مقام و ارج‌گذاری به جایگاه شهدای خبرنگار و یاد شهدای انقلاب اسلامی، مدافع حرم و شهیدان راه امنیت، روز خبرنگار را فرصتی مغتنم برای پاسداشت دیده‌بانان امنیت و آگاهی‌بخشی اجتماعی می‌دانیم.

واقعه‌نگاری و ثبت حقیقت، رسالت سنگربانان جبهه رسانه

به گزارش قدس خراسان، خداقوت به اصحاب رسانه ادامه دارد و روز گذشته در راستای ادامه بازدیدهای مسئولان از تحریریه روزنامه قدس و عرض خداقوت به اصحاب رسانه فرمانده ارشد انتظامی خراسان رضوی در نشست تعاملی با مدیر مسئول روزنامه قدس گفت: با یادبود مقام و ارج‌گذاری به جایگاه شهدای خبرنگار و یاد شهدای انقلاب اسلامی، مدافع حرم و شهیدان راه امنیت، روز خبرنگار را فرصتی مغتنم برای پاسداشت دیده‌بانان امنیت و آگاهی‌بخشی اجتماعی می‌دانیم. 

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: واقعه‌نگاری و ثبت حقیقت تکلیف و رسالت سنگربانان جبهه رسانه و اطلاع‌رسانی است، در این عرصه تعامل پلیس و رسانه با پشتیبانی سرمایه‌های اجتماعی می‌تواند نتایج اثربخش و سودمندی داشته باشد.

وی روزنامه قدس را یک رسانه متعهد، مرجع مردمی و مطالبه‌گر دانست و عنوان کرد: قانون بدون پلیس و پلیس بدون قانون معنا و مفهوم ندارد، اکنون خراسان رضوی از امنیت کامل برخوردار است.

فرمانده ارشد انتظامی خراسان رضوی همچنین پس از بازدید از موزه روزنامه قدس به مناسبت روز خبرنگار در تریبون مطبوعاتی این رسانه اظهار کرد: با توجه به تغییر تعرفه جرایم راهنمایی و رانندگی، میل مردم به تخلف کردن کم شده اما چون به‌تازگی این کار آغاز شده، نمی‌توانیم ارزیابی قاطعانه‌ای در مورد میزان اثرگذاری آن روی انجام تخلفات در زمینه راهنمایی و رانندگی و حوادث مرتبط با آن داشته باشیم.
سردار تقوی افزود: هنوز خیلی از شهروندان اطلاعات کافی و کامل از ابلاغ تعرفه‌های جدید جرایم ندارند که قطعاً با اطلاع‌رسانی مطبوعات و رسانه‌ها که در ادامه مأموریت ما قرار دارند و اعمال قانون‌هایی که صورت می‌گیرد، امیدواریم شاهد کاهش جرایم و تخلفات راهنمایی و رانندگی باشیم. 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز میزان جانباختگان حوادث راهنمایی و رانندگی در استان بیش از ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، ادامه داد: ان‌شاءالله در ادامه و تداوم مأموریتمان بتوانیم تصادفات را کاهش دهیم. فرهنگ‌سازی ترافیک نیز از مقوله‌هایی است که حتماً باید به آن توجه شود و رسانه‌ها باید در این مأموریت ما را یاری دهند؛ چرا که قطعاً اعمال قانون به ‌تنهایی مؤثر نخواهد بود و نیاز است رفتار رانندگان نیز اصلاح شود. 

فرمانده ارشد انتظامی خراسان رضوی درباره چگونگی دسترسی و پرداخت جرایم نیز گفت: مردم از طریق نرم‌افزارها و همچنین از طریق مراجعات حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ می‌توانند به جرایم خود دسترسی پیدا کنند، همکاران ما در راهنمایی و رانندگی سراسر استان این آمادگی را دارند که پاسخگوی پرسش‌های مردم باشند.

سردار تقوی افزود: پیگیری و پرداخت جرایم اگر از طریق نرم‌افزار «پلیس من» باشد، زمانبر نیست، مردم از همان طریق می‌توانند پرینت گزارش را بگیرند، وجه را به بانک واریز و در سیستم ثبت کنند. در مراجعه حضوری نیز دو تا سه ساعت زمان لازم است.

وی درباره محل واریز جرایم عنوان کرد: هیچ مبلغی از جرایم به حوزه ما برنمی‌گردد، این مبالغ مستقیم به حساب خزانه دولت واریز می‌شود، اگر خزانه دولت تصویب کند این مبالغ جزو اعتباراتی است که به نهادها و سازمان‌های مختلفی که در این خصوص نقشی داشته‌اند، واگذار می‌شود. یکی از این سازمان‌ها شهرداری‌ها هستند که برای اصلاح راه‌های شهری و رفتار و فرهنگ‌سازی ترافیکی نقش دارند، سایر سازمان‌ها نقشی در این زمینه ندارند و بخش کمی از این مبالغ شاید به فراجا تخصیص داده شود. 

دستور وزیر اقتصاد برای تأمین اعتبار پروژه آزادراه مشهد - چناران

رئیس مجمع نمایندگان مشهد و کلات در حاشیه بازدید از مؤسسه فرهنگی قدس از دستور وزیر اقتصاد به سه بانک برای تأمین هزار میلیارد تومان اعتبار آزادراه مشهد - چناران و پیگیری حل موانع پیشرفت این پروژه خبر داد.

واقعه‌نگاری و ثبت حقیقت، رسالت سنگربانان جبهه رسانه

میثم ظهوریان بیان کرد: یکی از طرح‌های عمرانی مهم شهر مشهد، پروژه آزادراه مشهد- چناران است که به ‌صورت مشارکتی توسط آستان قدس رضوی و شرکت ساخت با سهم برابر انجام می‌شود.

وی افزود: این مسیر در حال حاضر پرترافیک‌ترین محور مواصلاتی شهر مشهد و یکی از محورهای پرترافیک و پرحادثه کشور است که با وجود اینکه نقش زیادی در تسهیل زیارت دارد، به دلیل عدم تأمین سهم آورده دولت در پروژه و به ‌طور مشخص عدم همکاری بانک‌ها در تأمین سهم آورده دولت و سازمان برنامه در تخصیص صدور اوراق پروژه در سال‌های اخیر، پیشرفت کمی داشته و مشکلات زیادی را برای زائران مشهد و مجاوران ایجاد کرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای تسهیل پروژه با همکاری شرکت آزادراه و پس از برگزاری جلسه‌ای در مورد مسائل آن و بازدید از پروژه و شنیدن نکات مجری پروژه، دو نامه خطاب به وزیر اقتصاد و رئیس جدید سازمان برنامه تنظیم و از طریق مجمع نمایندگان مشهد با امضای هر پنج نماینده مشهد و کلات ارسال شد.

ظهوریان ادامه داد: در دیداری که با خاندوزی داشتم دستور تأمین سهم هزار میلیارد تومانی بانک‌ها در پروژه را در قالب کنسرسیوم داد و برای صدور تخصیص مابقی اوراق توسط سازمان برنامه نیز پیگیر هستیم. همچنین با دکتر امامی‌راد، نماینده مردم چناران در مجلس صحبت کردم که او هم در این زمینه قول همکاری و پیگیری داد.

گفتنی است از آغاز هفته جاری سرهنگ هادی امیدوار؛ رئیس پلیس راهور خراسان رضوی، سیدخلیل منبتی؛ مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، فرزین سلطانی؛ سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد و جمعی از فعالان بنیاد نیکوکاری مردمی عماد به‌ مناسبت روز خبرنگار از مؤسسه فرهنگی قدس بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.