رئیس‌جمهور ونزوئلا تأکید کرد که هر آنچه در این کشور طی روزهای اخیر رخ‌داده، از طریق رسانه‌های پیشرو امپریالیسم تکنولوژیک در شبکه‌های اجتماعی و با میلیاردها دلار آماده شده توسط ایالات متحده بوده است.

مادورو: ونزوئلا در خط مقدم مبارزه با استعمار است / واشنگتن کودتا را با میلیاردها دلار تدارک دیده بود

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه درحالی‌که ریاست جلسه شورای دفاع ملی را بر عهده داشت، تأیید کرد که کشورش «در خط مقدم مبارزه با استعمار نو که تلاش می‌کند پروژه بولیواری را از بین ببرد، قرار دارد».

مادورو گفت: «همه آنچه اتفاق افتاد توسط ایالات متحده با میلیاردها دلار آماده شده بود»، اما در برابر این حمله امپریالیستی، «دولت، نیروی مردمی و یک اتحاد ملی وجود دارد که بر اساس آن ما به حمایت از حقیقت، قانون اساسی، عدالت، قانونمندی، نظم و صلح ادامه خواهیم داد».

او ادامه داد: «پروژه فاشیستی و نئونازی‌ها در ونزوئلا می‌خواستند جنگ داخلی به راه بیندازند و زمینه را برای دخالت خارجی و تفرقه بین مردم فراهم کنند»، و این همان مدلی است که استعمار می‌خواهد تحمیل کند؛ بااین‌حال، «بزرگ‌ترین دارو در برابر نفرت‌پراکنی و فاشیسم که توسط شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود، عدالت و شجاعت است».

رئیس‌جمهور ونزوئلا افزود: اطلاعات نادرستی منتشر می‌شود که جنایت‌کاران، مردان مسلح، مزدوران و محکومان، «زندانی سیاسی» هستند و پیشانی این حمله امپریالیسم تکنولوژیک در شبکه‌های اجتماعی «CNN»، «AP EFE»، «AFP» است.

مادورو با طرح این پرسش‌ها که «چرا ادموندو گونزالس اوروتیا پنهان شده و چهره خود را نشان نمی‌دهد؟» و «ماریا کورینا ماچادو فاشیست کجاست که به مردم دستور کشتن می‌دهد؟»، ادامه داد: آنها معتقدند که با حمایت «ایلان ماسک» می‌توانند به ساختار سیاسی در کشور حمله کنند.

او همچنین ضمن محکوم‌کردن تعلیق حساب کاربری‌اش در «تیک‌تاک» توضیح داد که شبکه‌های اجتماعی اگرچه وسیله سرگرمی و اطلاع‌رسانی هستند، اما در جنگ نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند، و گفت: «آنها حساب کاربری من را سانسور کردند تا جهانیان حقیقت را ندانند؛ آن‌ها نمی‌توانند من را ساکت کنند. روزی بشریت آن‌ها را پاسخگو خواهد کرد، زیرا آنها در حال ترویج فاشیسم هستند».

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.