۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 1005446

گزارشی تازه نشان می‌دهد شبکه اجتماعی ایکس خیلی نامحسوس کاری کرده است که پست‌های ترامپ در حالت عادی در نتایج جست‌وجوها نشان داده نشود!

 ترامپ پیش از این‌ها کلاهش با توییتر یا همان «ایکس» فعلی توی هم رفته و پس از تعلیق شدن حساب کاربری‌اش گویا قهر کرده و کاری به کار توییتر نداشت. البته پس از اینکه «ایلان ماسک» توییتر را خرید و تبدیل به «ایکس» کرد، ترامپ هم تصمیم گرفت به آن برگردد. حالا گزارشی تازه نشان می‌دهد شبکه اجتماعی ایکس خیلی نامحسوس کاری کرده است که پست‌های ترامپ در حالت عادی در نتایج جست‌وجوها نشان داده نشود! ایکس با این ترفند کاری کرده که اگر کاربران بخواهند توییت‌های ترامپ را بخوانند، مجبور باشند مستقیم به حساب کاربری‌اش مراجعه کنند. البته ایکس همچنان به کاربران اجازه می‌دهد تا با تایپ آیدی اکانت ترامپ و نوشتن عبارت موردنظر، برخی از پست‌های او را پیدا کنند.  برای مثال، اگر شما بخواهید پست‌های دونالد ترامپ در مورد کرونا را بخوانید، باید عبارت 
«from:realDonaldTrump COVID» را در این شبکه اجتماعی جست‌وجو کنید. درحالی‌که با جست‌وجوی این عبارت انتظار می‌رود تمام پست‌های ترامپ در مورد کووید و کرونا ظاهر شود، اما در حقیقت این‌طور نیست و فقط منتخبی از پست‌ها در این زمینه به کاربر نشان داده می‌شود. این توییت‌ها حتی براساس ترتیب زمانی هم ظاهر نمی‌شوند.
هنوز مشخص نیست چرا دسترسی کاربران به پست‌های دونالد ترامپ محدودتر شده است، آن هم وقتی ترامپ و ایلان‌ماسک رفیق فابریک هم به نظر می‌رسند و ماسک برای انتخابات آینده از ترامپ حمایت کرده است. جالب اینکه سایر حساب‌های کاربری در ایکس که پیش‌ازاین تعلیق شده بودند، مثلاً اکانت «الکس جونز»، بدون هیچ محدودیتی قابل ‌جست‌وجو هستند.
اهل فن با استناد به نظر مهندسان نرم‌افزار اعلام کرده‌اند این محدودیت احتمالاً به‌صورت عمدی و توسط خود شبکه اجتماعی ایکس روی حساب ترامپ اعمال شده است، زیرا این مشکل برای سایر اکانت‌هایی که پیش‌تر تعلیق و دوباره بازگردانی شده بودند، دیده نمی‌شود. شبکه اجتماعی ایکس هنوز به‌صورت رسمی واکنشی به این موضوع نشان نداده است. اعمال این محدودیت روی حساب دونالد ترامپ درحالی رخ می‌دهد که ایلان‌ماسک پیش‌تر گوگل را به علت دستکاری نتایج جست‌وجو، به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.