سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد: وضعیت انسانی در سودان در حال بدتر شدن است و از نقطه سقوط گذشته است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت: گرسنگی در سودان به سطح فاجعه‌باری رسیده است

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید: گرسنگی در سودان به سطح فاجعه باری رسیده که از زمان بحران «دارفور» در دهه اول قرن بیست و یک مشاهده نشده است. این سازمان خاطرنشان کرد که «۹۷ درصد آوارگان سراسر سودان در مناطقی زندگی می‌کنند که از ناامنی شدید غذایی یا بدتر از آن رنج می‌برد» و پیش‌بینی می‌شود که حدود ۲۵.۶ میلیون نفر طی سه ماه آینده با ناامنی شدید غذایی مواجه شوند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت وضعیت انسانی در سودان را نتیجه درگیری‌ها در این کشور اعلام کرده و معتقد است شرایط به «فروپاشی فاجعه‌بار» رسیده است. این سازمان در بیانیه خود می‌افزاید: قحطی در اردوگاه «زمزم» در نزدیکی شهر «الفاشر» ایالت «دارفور شمالی» که محل زندگی نیم‌میلیون آواره است، گسترش‌یافته؛ این اردوگاه شاهد کمبود شدید مواد غذایی است که نرخ بالای سوءتغذیه و مرگ‌ومیر را به دنبال داشته است.

این سازمان توضیح می‌دهد که آوارگی در سودان در حال افزایش است، زیرا «بیش از ۱۰.۷ میلیون نفر در جستجوی امنیت در داخل کشور هستند و درگیری در ایالت «سنار» (جنوب شرقی سودان) به‌تنهایی در ماه گذشته منجر به آواره‌شدن بیش از ۷۰۰ هزار نفر شده است».

سازمان مهاجرت همچنین دررابطه‌با سیل‌هایی که اخیراً سودان را درنوردیده است، می‌گوید: باران‌ها و سیلاب‌های گسترده وضعیت را بدتر کرده است، زیرا زیرساخت‌های حیاتی را از بین برد و باعث شد ارسال کمک‌های بشردوستانه حیاتی مختل شود. از ژوئن گذشته در ۱۱ ایالت از ۱۸ ایالت سودان، بیش از ۲۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.