در شرایط کنونی افزایش دامنه حملات به پایگاه های آمریکایی، تنبیه کوچکی است که یانکی ها باید به سبب حمایت از جنایتکاران صهیونیست در کشتار مردم فلسطین به جان بخرند.

تاوان همراهی با قاتلان مردم غزه / افزایش حملات به پایگاه های نظامیان آمریکایی در منطقه چه معنایی دارد

آغاز دور جدید حملات راکتی و پهپادی جبهه مقاومت عیله پایگاه های نظامیان امریکایی در منطقه، مقامات کاخ سفید را به شدت نگران کرده است. در آخرین مورد روز گذشته پایگاه اشغالگران در میدان گازی کونیکو در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفت که از تلفات و خسارات احتمالی آن خبری منتشر نشده است.

 یکشنبه 21 مرداد هم در حمله راکتی علیه نیروهای ائتلاف در پایگاه هوایی عین الاسد عراق، دستکم پنج نظامی امریکایی زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

تاوان همراهی با صهیونیست ها

حملات اخیر علیه منافع آمریکا در شرایط دشواری در منطقه رخ می‌دهد، پنتاگون در حال تلاش برای تغییر موقعیت تجهیزات و انتقال نیروهای اضافی به خاورمیانه و اروپا برای دفاع در برابر حمله پیش بینی شده ایران به رژیم اسرائیل است.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با قدس، در ارزیای این رخدادها با تبیین مسئله اتمام حجت مقاومت اسلامی عراق برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، گفت: بیش از یک دهه از حضور نظامیان آمریکایی به بهانه مقابله با داعش در عراق می گذرد. در نهایت ژانویه سال2020  نمایندگان عراقی در اقدامی مهم مصوبه اخراج یانکی ها را از خاک کشورشان تصویب کردند اما متأسفانه در طول چهار سال گذشته این مسئله به طور جدی اجرایی نشده است.

دیپلمات پیشین کشورمان تصریح کرد: اکنون هم با توجه به شرایط منطقه و تحولات فلسطین طی یکسال اخیر، واشنگتن قصد دارد حضور خود در عراق را گسترش دهد در حالیکه فضای سیاسی، اجتماعی و رسانه ای این کشور مخالف این روند است. پاسخ به این حضور غیر قانونی و تجاوزکارانه هم بر اساس منشور حقوقی سازمان ملل امری طبیعی و مشروعی است. واشنگتن در حالی مقابله با داعش را بهانه ای برای ادامه حضور در منطقه عنوان می کنند که قطعا هدف نخست آنها غارت نفت دو کشور عراق و سوریه است.

وی با بیان اینکه مطمئنا باقی ماندن متجاوزان آمریکایی در عراق مساوی با هزینه دادن بسیار در عرصه های جانی، مالی و همچنین حیثیتی است تاکید کرد: آمریکایی ها در عراق همانند دزدانی هستند که به زور سلاح وارد منزل مردم شده اند و نقش مقاومت اسلامی عراق نیز بعنوان ناجی مردم در این کشور تلقی می شود. امروز مهمترین راهبرد مقاومت در عراق، اخراج سریع نیروهای اشغالگر غربی از این کشور است. در حوزه سیاسی هم گام هایی برداشته شده ولی به دلیل نفوذ کاخ سفید در بین مقامات عراقی بعضأ این مسئله به حاشیه رفت. در شرایط کنونی هم افزایش دامنه حملات به پایگاه های آمریکایی، تنبیه کوچکی است که یانکی ها امروز باید به سبب حمایت بی مهابا از جنایتکاران صهیونیست در کشتار مردم فلسطین به جان بخرند.

همراهی همیشگی عراق با ارمان فلسطین

امیر مسروری رئیس اندیشکده مطالعات جهان اسلام هم درباب تحولات کنونی عراق معتقد است که حمله به پایگاه های امریکا در منطقه دو ماهیت جداگانه دارد. وی در این باره افزود: نباید از یاد برد که طبق اذعان مقامات واشنگتن گروهک تروریستی داعش دست پرورده آنها است تا بتواند از طریق آن با جنگ افروزی حضور خود در منطقه را تداوم بخشند. پس بخشی از حملات توطئه خود آمریکایی ها با هدف حفظ جای پایشان در عراق و سوریه است. در سوی مقابل گروه های مقاومت هم با هدف نهایی بیرون کردن اشغالگران از منطقه سلسله حملاتی را به پایگاه های آنها تدارک دیده اند.  طبیعتا این دست اقدامات در ده ماه اخیر بعد طوفان الاقصی و جنایاتی که رژیم اسرائیل در غزه با کمک ایالات متحده رغم زده است بیشتر و محکمتر شده است.

وی با بیان اینکه حملات مقاومت در راستای تنبیه و تدارک اخراج نظامیان آمریکایی صورت می گیرد گفت: نباید از یاد برد بغداد به صورت تاریخی و ریشه ای با رژیم اشغالگر قدس وارد چالش و نزاع است. حتی در دوره صدام در سال 1991 هم این تقابل بصورت درگیری محدود روی داد. امروز هم نگاه مردم عراق به فلسطین دیدگاهی هویتی و وطنی است و یکی از راه های حمایت از مظومان غزه را در زیر سوال بردن حضور آمریکایی ها در کشورشان یافته اند و با آن به مقابله برخواسته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.