رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت در انتخاب استانداران از مشورت نمایندگان مجلس بهره خواهد برد، افزود: ملاک و معیار ما در تعیین استانداران، توانمندی، شایستگی و تخصص است نه داشتن روابط یا وابستگی‌های جناحی.

پزشکیان: دولت در انتخاب استانداران از مشورت نمایندگان مجلس بهره می‌بَرد

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار اعضای مجمع نمایندگان کردستان، با تأکید بر ضرورت بازنمایی جایگاه استان کردستان در فرآیند برنامه‌ریزی توسعه کشور، توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان و اجرای کارشناسی و غیر سلیقه‌ای سند توسعه با بهره‌گیری از ظرفیت علمی اساتید دانشگاه و نخبگان  را از جمله مولفه‌های موثر در توسعه استان برشمرد.

رئیس جمهوری بخش گردشگری، صنایع و معادن و کشاورزی را از جمله ظرفیت‌های بالقوه استان عنوان کرد و گفت: بالفعل کردن این ظرفیت‌ها با روش‌های علمی می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را حل کند.

پزشکیان در ادامه به مزیت‌های جغرافیایی و مرزی استان کردستان به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ برای غلبه بر تحریم‌ها اشاره کرد و گفت‌: دولت چهاردهم اعطای اختیارات ویژه به استانداران استان‌های مرزی برای بهره‌مندسازی بیشتر کشور از ظرفیت مرزها را در دستور کار خود دارد.

رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه دولت در انتخاب استانداران از مشورت نمایندگان مجلس بهره خواهد برد، افزود: ملاک و معیار ما در تعیین استانداران، توانمندی، شایستگی و تخصص است نه داشتن روابط یا وابستگی‌های جناحی.

پیش از سخنان رئیس جمهوری اعضای مجمع نمایندگان کردستان در سخنانی به بیان مهمترین مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود از جمله تقویت جاده‌های مواصلاتی، جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معادن استان، تامین انرژی پایدار، ساماندهی مرزها، ساماندهی اراضی کشاورزی و اشتغال‌زایی پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.