برخورد با آرایشگاه‌های زنانه‌ای که فعالیت آنها از اصلاح و آرایش سر و صورت فراتر رفته و در امور پزشکی مداخله می‌کنند از این پس قاطع خواهد بود.

برخورد قاطع با آرایشگاه‌های زنانه مداخله‌گر پزشکی در مشهد

به گزارش قدس خراسان،  مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: آرایشگاه‌های زنانه در این شهر در صورت داشتن مدارک لازم و مجوز کسب فقط مجاز به انجام اصلاح و آرایش سر و صورت با رعایت ملاحظات و موارد بهداشتی هستند و نباید در امور پزشکی مداخله کنند.

 محسن صیادی افزود: در سال‌های اخیر بیشتر بانوان و بویژه دختران جوان به زیبایی روی آورده اند، در این میان برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با مداخله در امور پزشکی در قالب دایر نمودن سالن‌های بدون مجوز و زیرزمینی زیبایی یا در پوشش آرایشگاه‌های زنانه به صورت غیرمجاز مشتری جذب می کنند.

وی بیان کرد: این افراد از طریق فضای مجازی و با هویت‌های جعلی در امور درمانی مداخله می‌کنند که برای سلامت جامعه مخاطره جدی به شمار می‌رود، آنان بدون داشتن مدرک و تخصص لازم در حوزه پزشکی حتی نسبت به نصب دستگاه‌های پیشرفته و لیرز مبادرت نموده و به امور مربوط به پزشکی می‌پردازند.

صیادی افزود:  بررسی های میدانی نشان می دهد که در چند سال گذشته تعداد زیادی از انواع دستگاه های لیزر و لاغری وارد مشهد شده است که تعداد اندکی از آنها در مطب پزشکان و مراکز درمانی و زیبایی دارای مجوز، فعال هستند و بیشتر آنها در سالن های زیرزمینی و غیرمجاز یا آرایشگاه‌ها به کار گرفته شده‌اند.

صیادی اضافه کرد: مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی و سایر دستگاه‌های نظارتی تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا با مداخله‌گران در حوزه پزشکی و زیبایی برخورد جدی داشته و رشد قارچ گونه اینگونه مراکز را متوقف کنند.

وی اظهار کرد: با همکاری مراجع ذیربط در قالب گشت های مشترک و یا از طریق گزارش‌ها و شکایات مردمی یا گزارش‌های سازمان‌های نظارتی مانند اداره تعزیرات حکومتی و نیز بازرسی های میدانی توسط بازرسان اصناف وارد عمل شده و با فعالیت این مراکز برخورد قانونی می‌کند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد از متقاضیان امور زیبایی که اکثر آنان بانوان هستند درخواست کرد، برای پیشگیری از خطراتی که سلامتی آنان را تهدید می‌کند فقط به کلینیک‌های پوست و مو دارای مجوز مراجعه کنند.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون تعداد ۶ هزار و ۷۵۸ مورد بازرسی در این حوزه انجام گرفته که منجر به تشکیل ۱۵۷ پرونده به ارزش ۱۴ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال و ارجاع به تعزیرات حکومتی شده است.

صیادی اضافه کرد: در این مدت ۲۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت قوانین نظام صنفی (دخالت در امور پزشکی) و نیز گران‌فروشی و نصب نرخ‌نامه مصوب در مشهد پلمب شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.