معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال بیش از ۲۶۰۰ مورد تخلف در امتحانات نهایی ثبت شده است گفت: ۱۳۱۰ تخلف مربوط به پایه دوازدهمی‌ها بوده که نسبت به سال گذشته این آمار کاهشی است.

تقلب در امتحانات نهایی/ بیش از۲۶۰۰ تخلف در آزمون‌های نهایی متوسطه دوم

محمد مهدی کاظمی در خصوص مجموع تخلفات امتحانات نهایی در سه پایه دوم متوسطه گفت: آزمون نهایی با وجود اینکه امسال در سه پایه برگزار شد اما تعداد تخلفات نسبت به گذشته روند کاهشی داشت.

وی با بیان اینکه کل مجموع تخلفات امسال بیش از ۲۶۰۰ مورد بود افزود: ۱۳۱۰ تخلف در پایه دوازدهم بود که نسبت به سال گذشته کاهش خوبی داشت، همچنین تخلفات ثبت شده در پایه یازدهم ۸۱۳ مورد و در پایه دهم نیز ۵۴۹ مورد بوده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین تخلفات امتحانی مربوط به همراه داشتن یادداشت (تقلب) یا وسایل غیر مجاز بوده است ادامه داد: بسته به نوع تخلف، اعم از همراه داشتن یادداشت، استفاده از آن یا نشر آن در جلسه امتحانی، مجازات های در نظر گرفته شده نیز متفاوت است.

کاظمی با بیان اینکه همراه داشتن ابزار تقلب، داوطلبان را از یک عنوان درسی حذف می‌کند گفت: اگر داوطلبان یادداشت کاغذی همراه داشته اما استفاده نکنند درج کتبی در پرونده برای آن‌ها ثبت می‌شود و محرومیت شاملشان نمی‌شود اما اگر از یادداشت استفاده کرده باشند، از همه دروس حذف می‌شود.

وی اظهار کرد: در نهایت اگر داوطلبی نسبت به انتشار تقلب در جلسه آزمون اقدام کرده باشند، پرونده‌اش به هیئت تجدید نظر ارجاع  و بین ۳ تا ۵ سال محرومیت شامل حالش می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.